Pracownicy centrum logistycznego Amazon w Sosnowcu pokazali aktorce Joannie Koroniewskiej i prezenterowi telewizyjnemu Maciejowi Dowborowi swoje miejsce pracy, wprowadzając ich w magiczny świat e-commerce. Zajrzyjcie razem z nimi w najciekawsze miejsca i sprawdźcie, jak wygląda codzienna praca w naszym centrum dystrybucji!
Ta zawartość jest udostępniana przez serwis zewnętrzny (www.youtube.com).
Aby wyświetlić zawartość, należy wyrazić zgodę na pliki cookie, wybierając opcję Zaakceptuj wszystkie w pojawiającym się banerze. Można też przejść do stopki strony, wybrać opcję Preferencje plików cookie, a następnie wybrać Wł. w sekcji Funkcjonalne pliki cookie, Pliki cookie wydajności i Reklamowe pliki cookie.
Od centrum realizacji zamówień do wysyłki produktów z Amazon.pl
Przewodniczką Joanny Koroniewskiej po sosnowieckim centrum Amazon była Małgorzata Grabowska, z precyzją prezentująca poszczególne stanowiska pracy i procesy logistyczne, podkreślając, że to ludzie są podstawą całego procesu wysyłkowego.
Każdy pracownik Amazon traktowany jest jak VIP, bo to od niego zależy, czy odpowiednio skompletowana przesyłka trafi na czas do zamawiającego.
Joanna Koroniewska z zaciekawieniem śledziła drogę produktów z koszyka internetowego Amazon.pl, przez pakowanie, po wysyłkę przesyłek, skupiając uwagę na sześciu głównych procesach. Paczka, zanim dotrze do odbiorcy przechodzi m.in. przez takie etapy, jak przyjmowanie produktów, składowanie, kompletowanie zamówień, pakowanie, proces SLAM [skrót od pierwszych liter angielskich słów: Scan – skanuj, Label – etykietuj, Apply – zastosuj (tu: przyklej), Manifest – zgłoś] oraz wysyłka.
- Ponad 50% tego, co sprzedajemy pochodzi od średnich i małych przedsiębiorstw, również polskich, które dzięki Amazon mogą trafić do milionów odbiorców na całym świecie – zaznaczyła Małgosia, prezentując regały pełne produktów. Na Joannie, ogromne wrażenie zrobiła czteropiętrowa wieża składowania, potocznie nazywana „największą szafą Europy”, bo to właśnie w sosnowieckim centrum odbywa się realizacja zamówień klientów Amazon z Polski i Europy, kupujących m.in. odzież, obuwie i modowe dodatki. Nie brakuje tam jednak innych produktów, bo centrum sprawnie obsługuje również wysyłkę elektroniki, książek, sprzętu sportowego i zabawek. To z wieży składowania każdorazowo skompletowane zamówienia trafiają do stacji pakowania i właśnie przy jednej z nich na dłużej zatrzymała się Joanna. Sprawdźcie, dlaczego!
Joanna stanęła przed standardowym zadaniem, jakie wykonują na co dzień pracownicy szczebla początkowego, zatrudnieni w centrach logistyki Amazon. Aktorka zmierzyła się z pakowaniem i wysyłką produktu zamówionego na Amazon.pl. Czy było łatwo?
U boku Pauliny Lech, trenerki Amazon, Joanna mogła poczuć wsparcie, jakie otrzymuje nie tylko początkujący, ale każdy pracownik Amazon. Spokojnie instruowana, krok po kroku, zapakowała swoją pierwszą profesjonalną przesyłkę. Paulina doskonale rozumiała ekscytację aktorki.
To naturalne, że za pierwszym razem nie pamiętamy wszystkich instrukcji i nie wykonamy każdej czynności idealnie. Dlatego u nas bardziej doświadczeni pracownicy, zawsze chętnie pomagają nowym osobom. Wystarczy chcieć działać i śmiało dawać znać, jeśli potrzebuje się wsparcia
Jednocześnie Joanna przekonała się, że Amazon dba o ekologię na każdym etapie procesu e-commerce. Kartony, papierowe koperty, a nawet naklejki używane przez firmę, podlegają recyclingowi. Pracownikom w dbałości o środowisko, w tym m.in. odpowiednią ilość zużywanych materiałów opakowaniowych, pomagają nowoczesne technologie, wspierające ich na każdym kroku.
Ostatni, przed opuszczeniem centrum, przystanek przesyłki to tzw. proces SLAM. Podczas niego waży się każdą paczkę, by potwierdzić, że jej zawartość jest zgodna z zamówieniem. Kontrola jest dwuetapowa, więc nie ma żadnych szans, by puste opakowanie opuściło centrum dystrybucyjne.
Jeśli chcesz czegoś więcej, możesz to mieć!
Maciej Dowbor, obserwując poczynania Joanny i Małgorzaty na terenie centrum logistycznego Amazon, stanowczo stwierdził, iż połączenie nowoczesnej technologii z wieżą składowania sprawia, że w tym centrum czuje się, jak w sklepie z zabawkami. Równocześnie zauważył, że:
Droga przesyłki w sosnowieckim centrum, to skomplikowany proces logistyczny, którego nie udałoby się zrealizować bez wspaniałych pracowników.
Jednym z nich jest Mateusz Hilgner, który opowiedział o swojej, trwającej już szósty rok, przygodzie zawodowej w Amazon. Zaczął od programu stażowego dla młodych managerów, a obecnie odpowiada już za system zmian w przestrzeni magazynowej, usprawnianie i optymalizację procesów oraz logistykę wyjścia produktów z centrum. Mateusz chwali sobie możliwości rozwoju zawodowego w Amazon. - To przychodzi naturalnie. W momencie, w którym czujesz, że już czas spróbować czegoś więcej, rozmawiasz ze swoim przełożonym. Jeśli chcesz podjąć nowe wyzwania, możesz aplikować na inne stanowisko. Pracownik ma wpływ na swoją ścieżkę kariery. Amazon daje Ci wybór, a przy tak dużej firmie mnogość możliwości jest praktycznie nieograniczona – mówi Mateusz.
Tylko dobre wrażenia
„Dzień pracy” Joanny i Macieja, znanych również z kanału na YouTube „Domówka u Dowborów”, zakończyliśmy wspólnym obiadem w firmowej kantynie, czyli miejscu, którego – jak w domu – nie można w ciągu dnia ominąć! Kolorowa stołówka Amazon, mieszcząca jednocześnie ok. 700 osób, tętni życiem. Można tu bowiem nie tylko smacznie zjeść wegetariański lub mięsny obiad za 1 zł, ale też zagrać w bilard, ping-ponga i na PlayStation lub zwyczajnie, w czasie przerwy, porozmawiać ze znajomymi z pracy.
To niesamowite, ile szczegółów trzeba zgrać, żebyśmy mogli odebrać paczkę – Maciek jeszcze długo pozostawał pod wielkim wrażeniem tego, co zobaczył i usłyszał. - A ja jestem zachwycona tymi ludźmi i tym miejscem!
Przekonaj się na własne oczy
Sosnowieckie centrum logistyki e-commerce jest jednym z największych tego typu obiektów w Polsce. Zajmuje ono ponad 100 tys. m2. przy ponad 270 tys. m2 powierzchni użytkowej. Budynek jest długi na pół kilometra i szeroki na niemal ćwierć kilometra. Porównując go do obiektów sportowych - pod jego dachem można byłoby zmieścić niemal 404 pełnowymiarowe korty tenisowe albo 84 baseny olimpijskie. Tutaj codziennie, kilka tysięcy pracowników realizuje zamówienia klientów Amazon z Polski i Europy, kupujących między innymi odzież i obuwie, elektronikę, książki, sprzęt sportowy czy zabawki.
To i inne centra logistyczne można oglądać dwa razy dziennie przez 4 dni w tygodniu podczas bezpłatnych wirtualnych wycieczek. Wystarczy zarejestrować się na stronie https://amazontours.com/pl/virtual. Zapraszamy!