sPRAWA dla konsumenta
Czy każdy kupujący jest konsumentem? Czy wiesz, jakie masz prawa i obowiązki z chwilą, gdy klikniesz, aby zamówić wybrany produkt lub usługę? Na tej stronie znajdziesz przydatne wskazówki i najważniejsze informacje o bezpiecznych zakupach. Dowiedz się, jakie sklepy wybierać i na co zwracać uwagę, by unikać przykrych niespodzianek. Ty kupujesz, Ty decydujesz. To Twoja sprawa. To sPRAWA dla konsumenta.
Kupujesz w sieci? Sprawdź, kiedy jesteś konsumentem i czy znasz swoje prawa
Konsumenci, aby móc w pełni korzystać z najlepszych doświadczeń zakupowych, powinni znać swoje prawa. Te podstawowe gwarantują im m.in. prawo do informacji, odstąpienia od umowy czy reklamowania wad produktu. Z tego artykułu dowiesz się, komu i kiedy przysługują te prawa i jak Amazon dba o interesy konsumentów.
Dbamy o sprawy konsumentów
Szeroki wybór produktów, dostępność i wygoda - za to najbardziej konsumenci cenią zakupy online. Ale czy wraz ze wzrostem popularności e-commerce, rośnie nasza wiedza na temat praw i obowiązków konsumentów?
W Amazon dbamy o sprawy konsumentów i dzielimy się sposobami na udane zakupy. Każdego dnia pracujemy nad tym, aby zapewnić najlepsze doświadczenia zakupowe setkom milionów klientów na całym świecie! Dbamy o to, aby czuli się u nas bezpiecznie i komfortowo.
Podejmujmy też liczne działania przeciwko nieuczciwym podmiotom, aby pomóc klientom ustrzec się przed internetowymi oszustwami. Strona „sPRAWA dla konsumenta” to miejsce, gdzie można znaleźć najważniejsze informacje na temat praw i obowiązków konsumenckich oraz sposobów na udane i bezpieczne zakupy.
Sprawy konsumenta w mediach
-
Ponad 70 proc. Polaków przynajmniej raz w miesiącu dokonuje zakupów online. To oznacza, że nadszedł czas na intensywną edukację użytkowników e-commerce. Co nam wolno, a o respektowanie których praw powinniśmy się upominać? Gdzie interweniować jeśli sprzedawca nie uznaje naszych roszczeń?
-
Jak oddać produkt kupiony online? Czy sprzedawca może odmówić nam jego przyjęcia? Czym różni się niezgodność towaru z umową od gwarancji i czy do każdych zakupów powinien być dołączony paragon? Z tej części poradnika Amazon "sPRAWA dla konsumenta" dowiesz się, jakie są najważniejsze prawa i obowiązki związane z zakupami przez internet. Sprawdź, czy znasz je wszystkie!
-
Na czym polegają cztery prawa konsumenta i jak sprzedający je respektuję? „Nie chcemy wolnej amerykanki” - zapewnia przedstawicielka Amazon.pl i prezentuje wyniki badań, które potwierdzają, że konsumenci są coraz bardziej świadomi swoich praw i obowiązków. Jak edukacja klientów wpływa na jakość towarów i usług? Czy sztuczna inteligencja pracuje na rzecz sprzedawcy czy klienta?
-
Zakupy w internecie robi już 79 procent Polaków, ale nie wszyscy wiedzą jednak kiedy i jak domagać się zwrotu pieniędzy, wymiany towaru lub naprawy (np. jeśli produkt jest wadliwy). Znajomość przepisów pozwala uniknąć oszustw i nieuczciwych praktyk ze strony sprzedawców internetowych.
-
Coraz więcej Polaków wie, jakie prawa im przysługują w trakcie zakupów. Tak wynika z najnowszego badania Ariadny zrealizowanego na rzecz Fundacji Forum Konsumentów i Amazon z okazji Światowego Dnia Konsumenta.
-
Kiedy robimy zakupy w sieci mamy do wyboru wiele opcji płatności. Za kupiony towar możemy zapłacić przelewem lub kartą. Możemy skorzystać z wirtualnej portmonetki, albo zapłacić dopiero przy odbiorze. Możliwości jest sporo, nie powinno nas to jednak zwolnić z czujności. Jak kupować, by się nie dać złowić oszustom?
-
Jeśli przyjąć – za Johnem F. Kennedym – że „wszyscy jesteśmy konsumentami”, to kwestia praw, które przysługują kupującym, zyskuje na znaczeniu. Tym bardziej że Polacy coraz lepiej się w nich orientują. To najważniejszy wniosek z najnowszego badania Forum Konsumentów i Amazon.
-
Zakupy w Internecie są bardzo wygodne, ale niosą też za sobą pewne zagrożenia, które warto umieć rozpoznawać. Czym jest phishing, spoofing i scam? Jak odróżnić autentyczną recenzję danego sklepu lub produktu od fałszywej i nie dać się złapać w pułapkę? To kolejny materiał z seriiporadnikowej sPRAWA dla konsumenta, pomagającej Polakom w bezpiecznych e-zakupach.