Wiadomości AmazonAmazon w Polsce

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej w Amazon?

3 min
Dwóch młodych ludzi - mężczyzna i kobieta - siedzących na kanapach naprzeciwko siebie. Między nimi stolik oraz laptop, w który oboje się wpatrują.
Chcemy, aby rozmowy kwalifikacyjne w Amazon były tak przyjemnym doświadczeniem, jak zakupy na naszym portalu. Na naszej stronie www.amazon.jobs dostępnych jest kilkanaście przewodników, których zadaniem jest pomoc kandydatom w zrozumieniu procesu aplikacji i kultury panującej w Amazon. Podpowiadamy także, w jaki sposób przygotować się do rozmowy telefonicznej lub na żywo. Poniżej kilka ważniejszych spraw:
Przegląd treści
Odpowiedzi na często zadawane pytania
  • SPIS TRESCI
    Odpowiedzi na często zadawane pytania
  • Odpowiedzi na często zadawane pytania
  • Nasza kultura
  • Rozmowy telefoniczne
  • Rozmowy osobiste
  • Techniczne rozmowy kwalifikacyjne
  • Porażki
  • Podnoszenie poprzeczki
  • Kultura pisania
Chcemy, aby rozmowy kwalifikacyjne w Amazon były tak przyjemnym doświadczeniem, jak zakupy na naszym portalu. Na naszej stronie www.amazon.jobs dostępnych jest kilkanaście przewodników, których zadaniem jest pomoc kandydatom w zrozumieniu procesu aplikacji i kultury panującej w Amazon. Podpowiadamy także, w jaki sposób przygotować się do rozmowy telefonicznej lub na żywo. Poniżej kilka ważniejszych spraw:
  • 1
    Odpowiedzi na często zadawane pytania

    Chcemy, aby nasi kandydaci czuli się przygotowani na rozmowę. W tym celu sporządziliśmy listę odpowiedzi na pytania, które najczęściej padają podczas rekrutacji w Amazon. W jaki sposób złożyć podanie o pracę? Jak sprawdzić jego status? Czy potrzebny będzie nam Twój list motywacyjny? Między innymi na te pytania odpowiadamy.

    DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

  • 2
    Nasza kultura

    Kultura pracy w Amazon wynika bezpośrednio z naszych Zasad Przywództwa. Jeden z najlepszych sposobów przygotowania się na rozmowę w Amazon to zapoznanie się z nimi i zastanowienie się, w jaki sposób stosowałeś te zasady podczas swojej dotychczasowej kariery zawodowej. Generalnie zachęcamy kandydatów do poznania naszej kultury, zespołów biznesowych oraz naszego podejścia do tego, aby być najbardziej zorientowaną na klienta firmą świata.

    DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

  • 3
    Rozmowy telefoniczne

    Zanim zaprosimy kandydata na rozmowę na żywo, zwykle prosimy o kontakt telefoniczny z członkiem zespołu rekrutującego. Podczas tych wywiadów często padają pytania behawioralne, dotyczące sytuacji z przeszłości czy wyzwań, z którymi kandydat się mierzył i tego, w jaki sposób do nich podszedł. Podstawą takiej dyskusji są Zasady Przywództwa. Unikamy podchwytliwych pytań (np. ile okien znajduje się w Warszawie?) – nasze badania pokazały, że odpowiedzi na takie łamigłówki nie determinują przebiegu kariery zawodowej w Amazon.

  • 4
    Rozmowy osobiste

    Podczas następnego etapu rekrutacji – rozmowy kwalifikacyjnej na żywo – rekomendujemy kandydatom wykorzystywanie metody STAR (skrót utworzony od angielskich słów: situation – sytuacja, task – zadanie, action – działanie, result – rezultat) do odpowiadania na pytania behawioralne, przy nawiązywaniu do Zasad Przywództwa Amazon. Jak mogą wyglądać przykładowe odpowiedzi? Jakie tematy często poruszamy na technicznych rozmowach? Jak szybko wrócimy do Ciebie z finalną decyzją dotyczącą pracy w Amazon? Przeczytaj:

    DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

  • 5
    Techniczne rozmowy kwalifikacyjne

    Innowacyjność jest w naszym DNA, a technologia to fundamentalne narzędzie, które umożliwia nam nieustanną pracę nad jakością obsługi naszych klientów. Z tego względu stworzyliśmy przewodnik, który podpowiada kandydatom, jakie pytania mogą paść na technicznej rozmowie kwalifikacyjnej i jakie tematy techniczne najczęściej poruszamy podczas takich spotkań. Warto pamiętać, że nie oceniamy zdolności do zapamiętania wszystkich szczegółów, a umiejętność wykorzystania wiedzy do sprawnego i skutecznego rozwiązywania problemów.

    DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

  • 6
    Porażki

    Wiele projektów Amazon, które odniosły wielki sukces, powstało z porażek – były wynikiem ich przemyślenia, wyciągnięcia wniosków i zastosowania w kolejnych inicjatywach. Z tego względu zachęcamy kandydatów, aby byli przygotowani na opowiedzenie o konkretnych sytuacjach, w których podejmowali ryzyko, popełnili pomyłkę lub ponieśli porażkę – co w efekcie umożliwiło im rozwój. Klęska jest niezbędną częścią innowacji – nie jest opcjonalna. Rozumiemy to i wierzymy w porażki na wczesnych etapach projektu, a także powtarzanie wszystkiego do momentu powstania dobrego produktu.

  • 7
    Podnoszenie poprzeczki

    Zależnie od stanowiska, na które trwa rekrutacja, kandydaci mogą mieć możliwość rozmowy z 2-7 Amazończykami. To prawdopodobnie będzie mieszanka menedżerów, członków zespołów, kluczowych decydentów pracujących w zespołach związanych tematycznie ze stanowiskiem, na które będziesz kandydować. W rozmowach uczestniczyć będzie również tzw. „Bar Raiser” – to osoba, najczęściej z innego działu, której zadaniem jest obiektywne zaopiniowanie kandydata. Zasadniczo jednak wszyscy członkowie zespołu rekrutującego będą oceniać Twój potencjał i możliwości rozwoju, bez ograniczania się do pozycji, na którą aplikujesz. Podczas ewaluacji, będą brali pod uwagę to, w jaki sposób Twoje dotychczasowe doświadczenia i umiejętności odnoszą się do wymogów danego stanowiska, a także do Zasad Przywództwa.

  • 8
    Kultura pisania

    W przypadku niektórych stanowisk, możemy poprosić kandydata o wykonanie zadania pisarskiego. Dlaczego? W Amazon nie korzystamy z PowerPointa, ani żadnego innego programu, który skupia się na slajdach. Zamiast tego, piszemy podsumowania ze strukturą narracyjną i na początku każdego spotkania czytamy je po cichu w pomieszczeniu, które można nazwać rodzajem czytelni. Takie materiały mogą mieć od jednej do sześciu stron, na których zostanie wyartykułowany cel projektu, sposób jego osiągnięcia, wynik oraz następne kroki. Biorąc pod uwagę ten unikalny aspekt naszej kultury i wpływ naszych esejów na to, jakie decyzje podejmujemy jako firma – umiejętność przelania swoich myśli na papier jest niezbędna.

  • Przegląd treści
  • 1
    Odpowiedzi na często zadawane pytania
  • 2
    Nasza kultura
  • 3
    Rozmowy telefoniczne
  • 4
    Rozmowy osobiste
  • 5
    Techniczne rozmowy kwalifikacyjne
  • 6
    Porażki
  • 7
    Podnoszenie poprzeczki
  • 8
    Kultura pisania