W odpowiedzi na pogarszającą się sytuację połączyliśmy siły z naszymi strategicznymi partnerami – między innymi Czerwonym Krzyżem. Obecnie gromadzimy listy potrzeb, a także uruchamiamy procesy umożliwiające przekazanie najistotniejszych produktów. W tym celu aktywowaliśmy program Amazon Disaster Relief Response, w tym Disaster Relief Hub w Rheinberg w Niemczech, który powstał w marcu bieżącego roku jako pierwsze w Europie centrum pomocy poszkodowanym w katastrofach żywiołowych. Obie te jednostki umożliwiają szybkie dostarczenie pomocy humanitarnej do organizacji partnerskich.

disaster_relief_1.jpg

Wykorzystując wszystkie dostępne narzędzia, w tym naszą sieć logistyczną i zaawansowaną technologię, wspólnie z Czerwonym Krzyżem w Austrii, Polsce, Czechach, Słowacji i Rumunii wyślemy poszkodowanym zestawy z artykułami pierwszej potrzeby. Wśród nich są m.in. śpiwory, karimaty, namioty, latarki, zestawy kosmetyczne, artykuły menstruacyjne, latarki, scyzoryki, baterie. Do pomocy włączają się również Amazończycy, którzy angażują się w działania wolontariackie, m.in. wspierają lokalne organizacje pozarządowe działające na rzecz ofiar, takie jak Fundacja ESPA (Edukacja, Społeczność, Partnerstwo, Aktywizacja) czy banki żywności.

Ponadto wykorzystujemy naszą technologię, aby wspierać działania ratunkowe i pomoc humanitarną. Współpracujemy z Help.NGO - międzynarodową organizacją reagującą na kryzysy i razem pomagamy w ocenie potrzeb poszkodowanych społeczności. Bezzałogowe drony wykorzystywane są do mapowania obszarów dotkniętych kataklizmem. Wykonują one fotografie wysokiej rozdzielczości, które stanowią nieocenione wsparcie dla ekip ratunkowych i organizacji pomocowych. Na podstawie tych szczegółowych analiz, Help.NGO może precyzyjnie zaplanować dystrybucję konwojów z żywnością i zaopatrzeniem dla poszkodowanych. Do społeczności trafiają także przenośne generatory prądu, umożliwiające ładowanie urządzeń elektronicznych. Zapewniony jest również tymczasowy dostęp do Internetu, pozwalający utrzymać łączność ze światem zewnętrznym.

Poszczególne oddziały Amazon również przyczyniają się do pomocy poszkodowanym. Centrum dystrybucyjne w Józefowie koło Łodzi przekazało Fundacji Odkrywcy z Nysy rękawice i odzież ochronną. Centrum w Bielanach Wrocławskich we współpracy z Fundacją „Weź Pomóż” przekazało darowizny żywności. Z kolei centrum logistyczne w okolicach Bolesławca udostępniło na potrzeby pomocy powodziowej 5 pojazdów.

disaster_relief_2.jpg

Uruchamiamy także granty Amazon Gives oraz inne formy pomocy, m.in. skierowane do Fundacji TVN, która wspiera remont szpitala w Nysie. Ponadto na stronie Amazon.pl aktywowaliśmy link, który przekierowuje naszych klientów do zakładki z informacjami o tym, jak przekazać darowiznę na Polski Czerwony Krzyż, aby wesprzeć finansowo powodzian.

Jako członkowie lokalnej społeczności jesteśmy głęboko poruszeni sytuacją, która obecnie panuje w Polsce. Czujemy się odpowiedzialni zarówno za naszych pracowników, jak i społeczności lokalne, wśród których działamy. Jesteśmy w stałym kontakcie  z naszymi partnerami i szukamy nowych form pomocy – kluczowe jest dla nas słuchanie potrzeb i szybkie reagowanie. Jako organizacja o globalnym zasięgu mamy wypracowane mechanizmy, które umożliwiają nam skuteczne niesienie pomocy ofiarom poszkodowanym w wyniku klęsk żywiołowych. Jesteśmy przekonani, że razem możemy zdziałać naprawdę wiele
mówi Barbara Krystosiak, menadżerka ds. projektów społecznych Amazon w Europie Środkowo-Wschodniej