Piżama – nieoficjalny strój w bardzo poważnej sprawie. Tak w skrócie można określić dwa dni światowej akcji Goes Gold, w ramach której pracownicy Amazon pojawią się w pracy w niecodziennych strojach. W ramach międzynarodowej inicjatywy Miesiąca Świadomości Nowotworów Dziecięcych Amazon już po raz trzeci dołącza do walki ze śmiertelnym wrogiem, realizując globalną kampanię #AmazonGoesGold. Akcja ma na celu pomóc setkom tysięcy dzieci dotkniętych chorobami nowotworowymi, jak również ich rodzinom. W dniach 15 – 16 września pracownicy Amazon, zarówno w Polsce jak i na całym świecie, przyjdą do pracy w piżamach, strojach superbohaterów oraz ubraniach w kolorze złotym, który to oficjalnie stał się barwą Miesiąca Świadomości Nowotworów Dziecięcych.
Piżama – symbol wsparcia
Wybór piżamy jako symbolu akcji nie jest przypadkowy. W trakcie długiego pobytu w szpitalu podstawowym ubiorem małych pacjentów staje się właśnie piżama, dlatego w ramach solidarności pracownicy Amazon przez dwa dni będą wykonywać swoje codzienne obowiązki w nietypowych dla siebie strojach. Dzięki temu zaangażowaniu Amazon przekaże na lokalne donacje 11 zł za każdą osobę, która dołączy do akcji Amazon Goes Gold, przychodząc do pracy w piżamie albo złotym przebraniu.
– Pragniemy wspierać najmłodszych pacjentów w ich codziennych zmaganiach z chorobą, zapewniając im dodatkową pomoc w procesie leczenia oraz wpływając na polepszenia jakości ich życia. Wierzymy, że nasze zaangażowanie przyczyni się do osiągnięcia tego celu – mówi Blanka Fijołek, CEE PR & Community Manager w Amazon.
– Wsparcie od Amazon jest bardzo ważne z dwóch powodów – po pierwsze ze względu na wymiar finansowy, a po drugie dzięki takim akcjom wielu z nas dowiaduje się, że nowotwory to nie jest tylko choroba dorosłych, ale że dotykają też tych najbardziej bezbronnych, naszych najmłodszych – mówi Krystyna Aldridge-Holc, Prezes Fundacji Polsat – Dlatego też Fundacja Polsat spośród ponad 250 mln złotych przekazanych w ciągu prawie 25 lat działania, istotną część poświęciła dzieciom chorym na nowotwór.
Dodatkowo, w ramach akcji Amazon przekaże 200 tysięcy złotych dla Fundacji Polsat, która wesprze Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci, które buduje Dom Opieki Wyręczającej, zajmujące się profesjonalną opieką nad małymi pacjentami zmagającymi się z rakiem.
Globalna pomoc
W ubiegłym roku w akcji Amazon Goes Gold wzięło udział tysiące pracowników na całym świecie, którzy pomogli zwiększyć świadomość na temat chorób nowotworowych u dzieci. W Polsce do akcji przyłączyło się ich ponad 2 800, dzięki czemu Amazon przekazał donację w wysokości 200 tysięcy złotych dla Kliniki Onkologii Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi. Dodatkowo centra logistyki Amazon w całej Polsce przeznaczyły 35 000 złotych na rzecz lokalnych organizacji i inicjatyw charytatywnych wspierających dzieci z chorobą nowotworową.
Amazon w walce z rakiem
Amazon od lat pomaga pacjentom onkologicznym i ich rodzinom poprzez dotacje dla szpitali, fundacji i organizacji opiekujących się chorymi na nowotwory dzieciom. Ponadto współpracuje z Europejskim Stowarzyszeniem na rzecz Onkologii Dziecięcej (SIOP), będącym jedyną ogólnoeuropejską organizacją reprezentującą specjalistów w zakresie onkologii dziecięcej. W 2019 roku udało się również przekazać ok. 4 miliony dolarów organizacjom i instytucjom badawczym zajmującym się walką z nowotworami.