13 października
Amazon wspiera małe firmy z Ukrainy
Amazon znosi prowizję od sprzedaży dla ukraińskich małych firm sprzedających swoje produkty w europejskich sklepach Amazon. Przeczytaj więcej
12 października
Wsparcie dla obywateli Ukrainy w zdobyciu nowych kompetencji w dziedzinie IT, w tym w technologiach chmurowych
AWS uruchamia IT Skills 4U – nowy, darmowy program rozwoju kompetencji mający na celu pomóc Ukraińcom w rozpoczęciu kariery zawodowej związanej z rozwiązaniami chmurowymi. Przeczytaj więcej
15 września
W jaki sposób Amazon pomaga ukraińskim uczniom wrócić do szkoły?
Amazon pomaga ukraińskim dzieciom uzyskać dostęp do narzędzi, które są im potrzebne do dalszej nauki – firma przekazała już, między innymi, 32 tys. plecaków z przyborami szkolnymi i 25 tys. urządzeń elektronicznych. Przeczytaj więcej
6 lipca
AWS otrzymuje nagrodę pokojową od rządu Ukrainy
Prezydent Wołodymyr Zełenski przyznał Amazon Web Services (AWS) ukraińską nagrodę pokojową za wsparcie okazywane przez AWS rządowi Ukrainy i narodowi ukraińskiemu. Pracownicy AWS współpracują z ukraińskimi urzędnikami państwowymi na wielu płaszczyznach, między innymi pomagając w utrzymaniu funkcjonowania aparatu państwowego w jego kluczowych obszarach, wspierając ukraińskich klientów i partnerówzapewniając bezpieczeństwo ich aplikacjom, a także pomagając krajowi w zachowaniu jego dziedzictwa kulturowego w wersji cyfrowej w chmurze. Nagroda została wręczona przedstawicielom AWS przez Mychajło Fiodorowa, ukraińskiego ministra transformacji cyfrowej, który powiedział, że AWS „dosłownie uratował naszą infrastrukturę cyfrową, umożliwiając migrację rejestrów państwowych i baz danych o kluczowym znaczeniu do chmury AWS”.
AWS ma zaszczyt współpracować z rządem ukraińskim, a także z organizacjami prywatnymi i publicznymi, wspierając obywateli Ukrainy. Będziemy nadal pomagać rządowi Ukrainy i narodowi ukraińskiemu, udostępniając naszą wiedzę techniczną oraz usługi tym, którzy ich potrzebują.
1 lipca
Ukraińcy przekwalifikowują się i podnoszą umiejętności dzięki kursom AWS Cloud
Amazon Web Services (AWS) ułatwia Ukraińcom dostęp do dwóch programów szkoleniowych – AWS Educate i AWS Academy. AWS Educate to darmowy program samodzielnej nauki online. Każda osoba posiadająca dostęp do internetu może skorzystać z obszernej biblioteki szkoleń realizowanych we własnym tempie, a także z materiałów w języku ukraińskim oraz 11 innych językach dla osób stawiających pierwsze kroki z technologiami opartymi o chmurę obliczeniową.
AWS Educate daje możliwość uczenia się i ćwiczenia w praktyce umiejętności związanych z rozwiązaniami chmurowymi. Pomaga również uczącym się zyskać dostęp do potencjalnych pracodawców, którzy w AWS Educate zamieszczają oferty pracy poszukując utalentowanych pracowników w tym obszarze technologii. W AWS Educate można obecnie znaleźć ponad 30 tys. ofert pracy w AWS na całym świecie, a także w firmach klientów i partnerów. AWS współpracuje też z dwiema polskimi uczelniami – Warszawską Wyższą Szkołą Informatyki oraz Akademią WSB w Dąbrowie Górniczej – udostępniając uchodźcom z Ukrainy kurs Cloud Foundations w ramach AWS Academy. Kurs w szczegółowy sposób omawia koncepcję chmury, podstawowe usługi AWS, bezpieczeństwo, architekturę, ceny i wsparcie.
Opracowany przez AWS program nauczania udostępniany jest uczelniom wyższym za darmo w ramach AWS Academy we współpracy z Cloud Team, partnerem szkoleniowym AWS. Dzięki wspólnym działaniom AWS uchodźcy mają możliwość skorzystania z trzymiesięcznego kursu bez konieczności ubiegania się o przyjęcie na uczelnię wyższą.
10 czerwca
Ochrona danych Ukrainy w celu zachowania jej teraźniejszości i budowania przyszłości
Pracownicy AWS pomagają zabezpieczyć istotne dane, aby ukraiński rząd, instytucje edukacyjne i bankowe mogły nadal pracować na rzecz swoich obywateli. Przeczytaj więcej
24 maja
Aplikacja, działająca w oparciu o AWS pomaga pracownikom służby zdrowia śledzić dostawy w Ukrainie
AWS pomaga XCH dostarczyć rozwiązanie zapewniające pracownikom służby zdrowia w Ukrainie możliwość śledzenia zaopatrzenia medycznego i przepustowości szpitali w czasie wojny. Czytaj więcej
Amazon kontynuuje przekazywanie donacji na rzecz ukraińskich uchodźców
Donacje przekazane przez firmę wynoszą obecnie ponad 35 milionów dolarów, w tym wsparcie finansowe, produkty i kredyty na przetwarzanie danych w chmurze obliczeniowej. Przeczytaj więcej
12 kwietnia
Tysiące cyfrowych ukraińskich artefaktów uratowanych przez specjalistów ds. dziedzictwa kulturowego
Wsparcie AWS dla organizacji pozarządowej SUCHO pomaga replikować i bezpiecznie przechowywać dzieła związane z kulturą i historią Ukrainy w formie cyfrowej. Więcej
11 kwietnia
Amazon oferuje bezpłatne wsparcie prawne dla uchodźców z Ukrainy
Prawnicy Amazon prowadzą największą w historii firmy inicjatywę humanitarną pro bono, opracowując darmowe poradniki prawne dla uchodźców starających się o azyl w Europie. Więcej
31 marca
Amazon otwiera w Polsce drugie centrum pomocy humanitarnej
Amazon uruchomił w Europie drugie centrum pomocy humanitarnej dla uchodźców z Ukrainy, tym razem w Polsce. Czytaj dalej.
28 marca
AWS przeznacza zasoby technologiczne na wsparcie pomocy humanitarnej
W ciągu ostatniego miesiąca organizacje non-profit oraz klienci z sektorów: rządowego i komercyjnego szukali wsparcia w przyspieszeniu kluczowych działań humanitarnych niosących pomoc milionom uchodźców oraz osób w Ukrainie i krajach sąsiednich Czytaj dalej.
24 marca
Amazon uruchamia program wspierania zatrudnienia uchodźców
Amazon uruchomił Welcome Door, nowy program, który ma zapewnić zatrudnionym przez firmę uchodźcom dodatkowe środki i wsparcie, w tym bezpłatną pomoc prawną. Uchodźcy z Ukrainy zatrudnieni przez Amazon uzyskają dostęp do nowej inicjatywy, która w Stanach Zjednoczonych zacznie funkcjonować w przyszłym miesiącu, a do końca tego roku obejmie swoim zasięgiem cały świat. Czytaj dalej.
23 marca
Amazon otwiera nowe centrum pomocy humanitarnej w Słowacji
Przygotowane w ciągu zaledwie 10 dni nowe centrum pomocy humanitarnej Amazon wesprze organizacje pomocowe w jeszcze szybszym działaniu na rzecz uchodźców z Ukrainy. Przeczytaj więcej
22 marca
Amazon podpisuje Partnerstwo Tent na rzecz Uchodźców (ang. Tent Partnership for Refugees)
Ponad 3 miliony ludzi w Ukrainie zostało zmuszonych do opuszczenia swoich domów. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać doraźne i długoterminowe potrzeby Ukraińców poprzez Partnerstwo Tent. Dowiedz się więcej.
8 marca
Aktualizacje dotyczące działalności Amazon w zakresie sprzedaży detalicznej, rozrywki i usług Amazon Web Services (AWS)
Amazon wstrzymuje wysyłkę produktów detalicznych do klientów w Rosji i na Białorusi oraz przestaje udostępniać usługę Prime Video użytkownikom w Rosji. Przeczytaj więcej
Wsparcie Amazon w Polsce dla Ukrainy
Amazon w Polsce intensywnie włącza się w lokalne działania pomocowe dla Ukrainy. Donacjami wspieramy polskie organizacje pozarządowe, oferujemy pomoc w transporcie i koordynujemy działania mające na celu przekazanie ukraińskim dzieciom laptopów oraz ukraińskojęzycznych książek. Przeczytaj więcej
4 marca
Cybernetyczne wsparcie Amazon dla Ukrainy
Uwaga: Ten post został zaktualizowany 8 marca, by uwzględnić fakt, że AWS nie akceptuje już nowych rejestracji z Rosji i Białorusi.
Amazon Web Services (AWS) ściśle współpracuje z ukraińskimi klientami i partnerami, by zapewnić bezpieczeństwo ich aplikacji. Zespoły menedżerów ds. klientów, specjalistów ds. bezpieczeństwa, architektów rozwiązań i innych ekspertów technicznych pracują całodobowo, aby w tym krytycznym czasie pomagać klientom i partnerom. Przeczytaj więcej
28 lutego
Amazon współpracuje z organizacjami pozarządowymi i pracownikami celem szybkiego wsparcia mieszkańców Ukrainy
Amazon przekazuje 5 milionów dolarów organizacjom zapewniającym kluczowe wsparcie dla Ukrainy i dodatkową kwotę odpowiadającą donacjom od zespołu (do wysokości 5 milionów dolarów). Przeczytaj więcej
Ochrona danych Ukrainy w celu zachowania jej teraźniejszości i budowania przyszłości
Pracownicy AWS pomagają zabezpieczyć istotne dane, aby ukraiński rząd, instytucje edukacyjne i bankowe mogły nadal pracować na rzecz swoich obywateli.
Na początku tego roku, gdy Ukraińcy obserwowali rosyjskie czołgi i wojska masowo przekraczające granice kraju, rząd rozpoczął fizyczne przygotowania do obrony kraju i jego obywateli. Mniej zwracano uwagę na umocnienia cyfrowe - plany zabezpieczenia danych, które są ważnym udokumentowaniem Ukrainy jako narodu i tych mieszkańców, którzy nazywają ją swoim domem.
Przed inwazją Rosji prawo ukraińskie wymagało, aby niektóre dane rządowe i wybrane dane sektora prywatnego były przechowywane na serwerach fizycznie znajdujących się w Ukrainie. Na tydzień przed inwazją wojsk rosyjskich parlament Ukrainy uchwalił przepisy zezwalające na przeniesienie danych rządowych i sektora prywatnego do chmury obliczeniowej. Aby to osiągnąć, ukraińscy przywódcy publicznie zwrócili się o pomoc. Amazon Web Services (AWS) była jedną z pierwszych organizacji, które odpowiedziały na to wezwanie.
Ze względu na wcześniejsze doświadczenie AWS w reagowaniu na katastrofy naturalne oraz działania wspierające ukraińskie organizacje w budowaniu obrony cybernetycznej w okresie poprzedzającym konflikt, eksperci techniczni AWS (w tym architekci rozwiązań) byli w stanie szybko nawiązać bezpieczną komunikację z urzędnikami w Kijowie oraz z przedstawicielami Ukrainy w całej Europie. 24 lutego, w dniu inwazji, członkowie zespołu AWS ds. sektora publicznego spotkali się z członkami ukraińskiego rządu. Rozmowa dotyczyła wprowadzenia na Ukrainę urządzeń AWS Snowball - wzmocnionego sprzętu komputerowego i pamięci masowej - aby pomóc w zabezpieczaniu, przechowywaniu i przesyłaniu danych do chmury.
Ta rozmowa odbyła się w czwartek. W sobotę rano zestaw urządzeń Snowball dotarł do Krakowa, do Polski. Późną nocą i we wczesnych godzinach niedzielnych dotarły one do miejsca przeznaczenia w Ukrainie. Urządzenia Snowball stały się podstawą działań mających na celu ochronę ukraińskich danych. Pracując ponad strefami czasowymi i barierami językowymi, architekci rozwiązań AWS współpracowali ze swoimi technicznymi odpowiednikami w Ukrainie, aby szybko rozpocząć proces bezpiecznego przenoszenia krytycznych danych rządu ukraińskiego do chmury. W branży chmurowej przenoszenie ogromnych ilości informacji z lokalnych serwerów do centrów danych AWS nazywane jest "migracją".
Reagując na nasze bieżące potrzeby, nigdy nie straciliśmy z oczu przyszłości - budowania lepszej Ukrainy w oparciu o nowe, najnowocześniejsze technologie chmurowe.
W czwartym miesiącu trwania konfliktu, AWS kontynuuje dodawanie do ponad 10 petabajtów (10 milionów gigabajtów) niezbędnych danych, które zostały już zmigrowane z 27 ukraińskich ministerstw, 18 ukraińskich uniwersytetów, największej szkoły zdalnego nauczania K-12 (obsługującej setki tysięcy przesiedlonych dzieci) i dziesiątków innych firm z sektora prywatnego. Obecnie trwa migracja 61 zestawów danych rządowych do AWS, a w przyszłości spodziewane są kolejne migracje. Dane w chmurze są już wykorzystywane aby pomóc mieszkańcom Ukrainy. Na przykład, migracja informacji o stopniach naukowych i programach nauczania z Ministerstwa Edukacji i Nauki pomaga tysiącom studentów udowodnić ważność ich wykształcenia przy ubieganiu się o pracę lub kontynuowaniu nauki na innym kierunku. Pomaga to również uczniom w kontynuowaniu egzaminów końcowych w bieżącym roku szkolnym, niezależnie od tego, czy znajdują się w Polsce, Mołdawii czy w Ukrainie. Naukowcy z wielu dyscyplin przenoszą swoje badania - reprezentujące dziesiątki lat pracy i danych - do chmury, aby móc zachować i kontynuować swoją pracę. W jednym przypadku AWS wspiera badania mające na celu monitorowanie jakości powietrza, a zwłaszcza poziomu promieniowania, w pobliżu elektrowni jądrowych znajdujących się w pobliżu stref konfliktu w Ukrainie.
Digitalizacja ukraińskiego rejestru gruntów zabezpiecza ciągłość państwa. AWS pomogła Państwowemu Katastrowi Ziemskiemu stworzyć zautomatyzowany system, który umożliwia obywatelom zdalny dostęp do informacji takich jak powierzchnia nieruchomości, lokalizacja i profil. Zachowanie tych danych jest niezbędne zarówno dla tych, którzy zainwestowali oszczędności swojego życia w nieruchomości, jak i dla przyszłej odbudowy Ukrainy. Praca ta pomoże w odbudowie dzielnic i całych miast, ponieważ zapewnia bezpieczny zapis tego, kto jest właścicielem czego i gdzie.
Podobne korzyści odniosły firmy prywatne. W miarę rozwoju wojny największy prywatny bank w Ukrainie, PrivatBank, który obsługuje 40% ludności Ukrainy, przeniósł wszystkie swoje operacje do chmury. Zespół techniczny banku współpracował z AWS w celu bezpiecznego przeniesienia 270 aplikacji i 4 petabajtów danych klientów znajdujących się na 3 500 ukraińskich serwerach w czasie krótszym niż 45 dni. Według szefa działu IT w PrivatBank Mariusza Kaczmarka, powodem przeniesienia była "chęć ograniczenia naszej zależności od sprzętu zlokalizowanego w różnych regionach Ukrainy, który został zniszczony podczas wojny". Ale gdy wojna się skończy, Kaczmarek nie widzi powodu, by się cofać. "Zamierzamy kontynuować działalność w tym trybie" - napisał na portalu LinkedIn. Klienci PrivatBanku mają teraz dostęp do swoich środków i usług banku przez Internet. Choć nie jest to dokładnie "business as usual", to jednak prowadzą działalność, podobnie jak rząd Ukrainy.
Mimo zniszczeń rząd może służyć swoim obywatelom. Nie było tak w przypadku wielu wojen czy klęsk żywiołowych. Kiedy ludzie i rządy zaczęli odbudowywać swoje państwo, często byli zmuszeni robić to niemal od zera. W związku z tym we współczesnej wojnie dane stały się zarówno celem, jak i niezwykle istotną kwestią, którą należy chronić. Wszystkie te dane, które zostały przeniesione do chmury, opisują życie i naród, który Ukraińcy mają nadzieję odzyskać i odbudować po zakończeniu wojny.
"Zwykliśmy zakładać, że tak właśnie jest na wojnie - wszystko zostaje zniszczone i trzeba odbudowywać od zera" - powiedział Liam Maxwell, dyrektor zespołu ds. transformacji rządowej w dziale AWS dla sektora publicznego i wolontariusz AWS zaangażowany w pomoc dla Ukrainy. "Ale dzięki migracji do bezpiecznej i pewnej chmury rząd i jego usługi dla obywateli zwyciężają".
"Od dnia, w którym rozpocząłem współpracę z zespołem AWS, jestem pod wrażeniem ich koncentracji na pomocy narodowi ukraińskiemu i zapewnieniu, że nasz rząd może kontynuować pracę pomimo zakłóceń zewnętrznych" - powiedział Vadym Prystaiko, ambasador Ukrainy w Wielkiej Brytanii. "Zadziwiające jest również to, że reagując na nasze bieżące potrzeby, nigdy nie straciliśmy z oczu przyszłości, czyli budowania lepszej Ukrainy w oparciu o nowe, najnowocześniejsze technologie chmurowe".
"AWS ma zaszczyt współpracować z ukraińskim rządem oraz innymi prywatnymi i publicznymi organizacjami, aby wspierać mieszkańców Ukrainy. Będziemy nadal pomagać w niesieniu pomocy oraz udostępniać naszą wiedzę techniczną i usługi tym, którzy ich potrzebują.
Dowiedz się więcej o pomocy udzielanej przez Amazon na Ukrainie.
24 maja
Aplikacja, działająca w oparciu o AWS pomaga pracownikom służby zdrowia śledzić dostawy w Ukrainie
AWS pomaga XCH dostarczyć rozwiązanie zapewniające pracownikom służby zdrowia w Ukrainie możliwość śledzenia zaopatrzenia medycznego i przepustowości szpitali w czasie wojny.
Wojna pustosząca Ukrainę przypomina nam o tym, że odpowiedni dostęp do opieki zdrowotnej jest sprawą życia i śmierci. Szpitale, kliniki i centra pomocy doraźnej w tym kraju muszą nie tylko zapewniać tradycyjną opiekę, ale także opiekować się rannymi żołnierzami i cywilami – jednak brakuje im do tego niezbędnego wyposażenia medycznego. W chaosie wojennym lekarzom i innym pracownikom służby zdrowia brakuje scentralizowanego narzędzia do zamawiania i śledzenia dostaw oraz monitorowania możliwości pobliskich szpitali, co pozwoliłoby im lepiej leczyć rannych.
Kiedy ukraińskie Ministerstwo Zdrowia wraz z agencjami zdrowia publicznego wystosowało apel o pomoc, firma XCH – dostawca oprogramowania wspomagającego świadomość sytuacyjną i zarządzanie incydentami w służbie zdrowia w czasie kryzysu - stanęła na wysokości zadania. Przy wsparciu Amazon Web Services (AWS), XCH uruchomiło Ukraiński System Pomocy Humanitarnej i Wsparcia (UHAAS), aby ułatwić komunikację wymaganą do dostarczenia służbom ratunkowym aktualnych danych do efektywnego zarządzania dostawami. UHAAS bazuje na rozwiązaniach istniejącego Zaawansowanego Systemu Zarządzania (Advanced Management System, AMS), który zapewnia pulpity nawigacyjne umożliwiające użytkownikom katalogowanie, zarządzanie i ustalanie priorytetów potrzeb zaopatrzeniowych, a także dostarczanie pilnych środków medycznych do rąk lekarzy i pielęgniarek, którzy najbardziej ich potrzebują.
XCH początkowo zakładał, że budowa, testowanie i uruchomienie systemu UHAAS zajmie do sześciu miesięcy, ale dzięki współpracy z AWS nowe rozwiązanie było gotowe w ciągu zaledwie sześciu tygodni. Zespół XCH musiał pracować szybko, aby stworzyć nowe rozwiązanie, które łączy w sobie funkcjonalność istniejących narzędzi programowych, dodając jednocześnie nowe funkcje śledzenia pojemności łóżek szpitalnych i transferów pacjentów – wszystko to przy spełnieniu rygorystycznych wymogów w zakresie prywatności i bezpieczeństwa danych.
AWS wspiera ten niezwykle istotny wysiłek, udostępniając kredyty w chmurze obliczeniowej i wiedzę techniczną, aby przyspieszyć i zwiększyć skalę budowy. AWS zapewnia również bezpłatne wsparcie w zakresie wdrożeń, przestrzegania wymogów zgodności i bezpieczeństwa, aby mieć pewność, że aplikacja pozostanie online, bez względu na okoliczności. Dzięki integracji Amazon Translate, UHAAS wykorzystuje potężne możliwości przetwarzania języka naturalnego do zapewnienia pomocy w tłumaczeniu, pomagając użytkownikom w pokonywaniu barier językowych.
„Nie bylibyśmy w stanie wykonać tej pracy bez zespołu AWS” – powiedział Carl Taylor, dyrektor generalny XCH. „Nie tylko rzucili się na pomoc, ale też działali z niewiarygodną szybkością”.
AWS kontynuuje współpracę z XHC, aby ułatwić korzystanie z systemu UHAAS pracownikom służby zdrowia i pracownikom organizacji pomocowych, którzy każdego dnia polegają na jego możliwościach.
Amazon oferuje bezpłatne wsparcie prawne dla uchodźców z Ukrainy
Według Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców, od momentu rozpoczęcia konfliktu w Ukrainie, z kraju uciekły ponad 4 miliony osób. W odpowiedzi na kryzys humanitarny, ponad 150 prawników Amazon i partnerów pro bono z USA, Europy, Meksyku, Indii i Australii połączyło siły, aby zapewnić nieodpłatną pomoc prawną organizacjom wspierającym uchodźców z Ukrainy.
Zespół prawników Amazon we współpracy z międzynarodową firmą prawniczą DLA Piper oraz PILnet, międzynarodową organizacją pro bono, opracował kompleksowe poradniki dotyczące relokacji w 18 krajach europejskich. Zawierają one odpowiedzi na pytania prawne i administracyjne dotyczące uchodźców, m.in. jak ubiegać się o pozwolenie na pracę, gdzie znaleźć mieszkanie, pomoc psychologiczną i opiekę nad dziećmi.
Informacje są przekazywane wielu organizacjom pozarządowym (NGO) działającym w Europie, które na miejscu udzielają pomocy ukraińskim rodzinom. Wśród nich: Agencja Unii Europejskiej ds. Azylu (EEAA), Zjednoczeni dla Ukrainy (United for Ukraine) oraz Europejskie Stowarzyszenie Młodych Prawników (European Young Bar Association).
„Kiedy wybuchł konflikt w Ukrainie, od razu wiedzieliśmy, że musimy skontaktować się z naszymi partnerami pro bono, aby określić najpilniejsze potrzeby prawne ukraińskich uchodźców” –powiedział Najib Saïl, Starszy Radca Prawny w Amazon France i szef Europejskiej Grupy Zadaniowej Pro Bono.
„Miliony osób z Ukrainy zostały zmuszone do opuszczenia swojego kraju. Rozpoczynając nowe życie – czy to tymczasowo, czy na stałe – mają wiele pytań dotyczących praw, jakie im przysługują oraz rodzaju pomocy, z jakiej mogą skorzystać. Możemy im pomóc, wykorzystując naszą wiedzę i sieć kancelarii prawnych” – powiedział Saïl. „W Amazon praca pro bono jest mechanizmem zapewniającym społecznościom oraz organizacjom pozarządowym skuteczną i skalowalną pomoc. Pracujemy tak, aby spełniać potrzeby ludzi i zapewniać im dostęp do narzędzi i zasobów na temat przysługujących im praw”.
Program pro bono Amazon zachęca i umożliwia specjalistom prawnym firmy na całym świecie świadczenie bezpłatnych usług prawnych na rzecz potrzebujących społeczności. Od 2014 roku zespoły prawne Amazon spędziły tysiące godzin na działalność pro bono na rzecz klientów w potrzebie. Amazon współpracuje z organizacjami społecznymi i kancelariami prawnymi na całym świecie, oferując szerokie możliwości działalności wolontariackiej.
Dowiedz się więcej o bezpłatnych poradnikach prawnych i programie, a także o tym, co robi Amazon, by wspierać ludzi w Ukrainie.
31 marca
Amazon otwiera w Polsce drugie centrum pomocy humanitarnej
Ponad 4 miliony ukraińskich uchodźców zostało zmuszonych do opuszczenia swojego kraju, a potrzeby związane z ich wspieraniem rosną każdego dnia. Tydzień po otwarciu pierwszego centrum pomocy humanitarnej Amazon w Słowacji, uruchamiamy w Polsce drugie centrum, którego zadaniem jest dostarczanie niezbędnych artykułów ukraińskim uchodźcom.
Obiekt znajduje się w Sosnowcu i zajmuje 3 500 metrów kwadratowych powierzchni magazynowej, na której nasi pracownicy gromadzą, pakują i wysyłają miliony niezbędnych produktów. We współpracy z organizacjami charytatywnymi takimi jak Save The Children i Międzynarodową Federacją Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca, produkty są przekazywane ukraińskim rodzinom. Nowy obiekt niemal podwoił powierzchnię, którą przeznaczaliśmy na dostarczanie produktów pierwszej potrzeby poszkodowanym, i jest to jak dotąd największa akcja humanitarna Amazon.
Nowe centrum pomocy humanitarnej jest rozwinięciem działań pomocowych, jakie prowadzimy w Polsce od początku kryzysu w Ukrainie. Amazon przekazał blisko 1 milion dolarów polskim organizacjom wspierającym uchodźcom na miejscu, a także 5 milionów dolarów na rzecz globalnych organizacji pozarządowych działających w Polsce, takich jak UNICEF, UNHCR, Czerwony Krzyż i Save the Children. Dodatkowo, udostępniliśmy przestrzeń biurową w naszym krakowskim Centrum Rozwoju Technologii Amazon, aby pomagać Światowemu Programowi Żywnościowemu (World Food Program) i Help.ngo w koordynowaniu ich działań w regionie.
Pracownicy - wolontariusze Amazon z całej Polski również angażują się w pomoc potrzebującym. Przekazaliśmy ponad 17 500 koców i pomagaliśmy dostarczać posiłki ukraińskim uchodźcom w Gdańsku, Warszawie i Krakowie, a także w Hrebennem i Dorohusku w ramach Polskiej Akcji Humanitarnej. Zespoły z naszej drukarni we Wrocławiu wydrukowały 1 400 książeczek dla dzieci w języku ukraińskim i we współpracy z Fundacją Gdańską dostarczyły je do domów kultury oraz mieszkań, w których przebywają ukraińscy rodzice i dzieci.
Będziemy nadal korzystać z infrastruktury i technologii Amazon, aby wspierać osoby dotknięte tym konfliktem.
28 marca
AWS przeznacza zasoby technologiczne na wsparcie pomocy humanitarnej
W ciągu ostatniego miesiąca organizacje non-profit oraz klienci z sektorów: rządowego i komercyjnego szukali wsparcia w przyspieszeniu kluczowych działań humanitarnych niosących pomoc milionom uchodźców oraz osób w Ukrainie i krajach sąsiednich.
Technologie i eksperci Amazon Web Services (AWS) wspierają szereg działań pomocowych, w tym tworzenie aplikacji ułatwiających przyjmowanie ukraińskich uchodźców na przejściach granicznych, dostarczanie technologii pomagających w tworzeniu bezpiecznych tras ewakuacyjnych, konfigurowanie awaryjnych połączeń internetowych oraz umożliwianie bezpiecznej komunikacji.
Ściśle współpracujemy z międzynarodowymi organizacjami pomocowymi takimi jak Help.NGO, która specjalizuje się w reagowaniu na sytuacje kryzysowe poprzez dostarczanie zasobów technologicznych zaspokajających potrzeby uchodźców. Współpracujemy również z lokalnymi organizacjami ukraińskimi, takimi jak Optima School, największą w kraju szkołą kształcenia na odległość, aby zwiększać skalę działania i wesprzeć tysiące przesiedlonych uczniów potrzebujących dostępu do edukacji online.
Ze względu na złożoność pracy na miejscu i zmieniający się krajobraz bezpieczeństwa, pomoc technologiczna może mieć ogromny wpływ na powodzenie działań pomocowych. Z tego powodu AWS przeznacza 15 milionów USD w postaci środków na przetwarzanie w chmurze oraz wiedzę techniczną, by kontynuować wsparcie na rzecz lokalnych i globalnych organizacji zajmujących się kryzysem humanitarnym w Ukrainie. Obecni klienci, którzy chcieliby uzyskać dostęp do tych zasobów i rozszerzyć swoje działania, powinni skontaktować się ze swoimi opiekunami klienta, nowi klienci mogą to zrobić tutaj.
Jesteśmy wdzięczni, że możemy działać i wspierać naszych klientów, którzy niestrudzenie niosą pomoc uchodźcom w tym krytycznym czasie, i nadal będziemy wspierać Ukrainę.
24 marca
Amazon uruchamia program zatrudnienia dla uchodźców
W ramach nowego programu Amazon zapewnia uchodźcom i imigrantom korzystającym z pomocy humanitarnej niezbędne zasoby i wsparcie, obejmujące, między innymi, bezpłatne wsparcie prawne i mentoring.
Amazon stworzył program Welcome Door, nową inicjatywę mającą na celu zapewnienie uchodźcom i migrantom korzystającym z pomocy humanitarnej w postaci dodatkowych zasobów i wsparcia, a także zwrotu kosztów uzyskania zezwolenia na pracę. Program zapewnia również pracownikom możliwość podnoszenia kwalifikacji, między innymi poprzez bezpłatną naukę w college’u oraz kurs języka angielskiego English as a Second Language (ESL) w ramach programu Postaw na Swój Rozwój.
Amazon jest również w gronie firm, które zobowiązały się zapewniać wsparcie zaspokajające potrzeby osób uciekających z Ukrainy doraźnie i długoterminowo.
„Mamy różne oferty pracy, dla różnych kandydatów. Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować uchodźcom z całego świata tak wszechstronne wsparcie” – powiedział Ofori Agboka, wiceprezes People eXperience i Tech for Operations w Amazon. „Konieczność opuszczenia ojczyzny i rozpoczęcia życia od nowa w nowym miejscu to wyzwanie i duże obciążenie emocjonalne. Zaszczytem i przywilejem jest dla nas to, że możemy pomóc ludziom dokonać tej zmiany i zacząć życie na nowo. Współpracujemy z uchodźcami w całej naszej organizacji i na wszystkich poziomach, zapewniając miejsca pracy i wsparcie, którego potrzebują”.
Uchodźcy przybywający do nowych społeczności często napotykają duże przeszkody w dostępie do pracy i pomocy. Według Upwardly Global, organizacji non-profit, która pomaga uchodźcom w powrocie do aktywności zawodowej, oprócz barier językowych i ograniczonego wsparcia instytucjonalnego uchodźcy z doświadczeniem zawodowym często mają luki w karierze, przez co ich wiedza o sytuacji w branży może być ograniczona.
„Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że migracja do nowego kraju, znalezienie odpowiedniej pracy i nauka nowego języka, pokonując jednocześnie wyzwania społeczne i finansowe to duże wyzwanie” – powiedział Khalid Noorzad, afgański uchodźca. „Dzięki programowi Welcome Door Amazon pomaga stawić czoła tym wyzwaniom, zapewniając pracownikom spokój ducha i możliwość skupienia się na pracy. Cieszę się, że mogę skorzystać z nowych form wsparcia”.
Khalid Noorzad, afgański uchodźca, który przybył do USA w zeszłym roku, pomaga innym uchodźcom i imigrantom korzystającym z pomocy humanitarnej jako specjalista ds. insourcingu w Amazon.
Dzięki nowemu programowi Welcome Door, uchodźcy i imigranci korzystający z pomocy humanitarnej zatrudnieni w Amazon uzyskają dostęp do licznych nowych form wsparcia, obejmujących, wśród nich:
- Zwrot opłat za odnowienie zezwolenia na pracę, którego średni koszt to ok. 500 dolarów co drugi rok.
- Nowy portal pomocy w uzyskiwaniu obywatelstwa, który zapewni pełne wsparcie wszystkim uprawnionym pracownikom w ubieganiu się o obywatelstwo amerykańskie.
- Bieżąca komunikacja, informująca o zmianach w przepisach mogących mieć wpływ na sytuację pracowników będących imigrantami.
- Bezpłatna pomoc prawna pozwalająca uzyskać odpowiedź na pytania dotyczące imigracji oraz możliwość konsultacji z ekspertami ds. imigracji.
- Dostęp do rozwiązań umożliwiających podnoszenie kwalifikacji, między innymi poprzez bezpłatną naukę w college'u oraz kurs języka angielskiego ESL w ramach programu Amazon Postaw na Swój Rozwój.
- Mentoring dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Nowe rozwiązania zostaną udostępnione pracownikom Amazon w USA od kwietnia, a firma planuje rozszerzyć zakres tego program na całym świecie do końca bieżącego roku.
„Jesteśmy bardzo dumni z zaangażowania Amazon we wspieranie w jeszcze pełniejszym zakresie pracowników będących uchodźcami. Dołączamy do grona innych firm będących członkami Partnerstwa Tent, które dokładają wszelkich starań, aby zapewnić uchodźcom tak bardzo potrzebą pomoc i wesprzeć ich w integracji z ich nowymi społecznościami” – powiedziała Veronica Rossini, p.o. dyrektorki wykonawczej w Partnerstwie Tent na rzecz Uchodźców. „Miliony osób uciekają przed wojną i konfliktami, między innymi z krajów takich jak Afganistan i Ukraina. Znalezienie dobrej pracy to jedna z najistotniejszych kwestii dla uchodźców, którzy starają się zbudować życie od nowa. Mam nadzieję, że program Welcome Door zachęci wiele innych firm do zapewnienia tym niezwykle utalentowanym, zaradnym i zmotywowanym osobom narzędzi i wsparcia, których potrzebują, aby rozwijać swoje kariery”.
Realizując swoje zobowiązanie do wspierania pracowników w Stanach Zjednoczonych w podnoszeniu kwalifikacji, Amazon ogłosił niedawno, że w ramach programu Postaw na Swój Rozwój zamierza w pełni finansować czesne za naukę w college'u, podręczniki i inne opłaty związane z edukacją, a także dyplomy ukończenia szkół średnich, egzaminy GED, kursy przygotowawcze do college'u i certyfikaty językowe ESL swoim pracownikom produkcyjnym zatrudnianym w trybie godzinowym. Pracownicy zatrudnieni w Amazon przez co najmniej 90 dni zostaną objęci programem i będą mogli z niego korzystać przez nieograniczony czas podczas pracy w Amazon.
Dowiedz się więcej o programie Welcome Door Amazon i działaniach Amazon wspierających osoby w Ukrainie.
23 marca
Amazon uruchamia centrum pomocy humanitarnej, by pomóc uchodźcom z Ukrainy
W ciągu zaledwie 10 dni zespoły Amazon z całego świata połączyły siły i stworzyły nowe centrum humanitarne w Europie Wschodniej. 5 000 m2 przestrzeni magazynowej w Słowacji, wcześniej wykorzystywanej do realizacji zamówień klientów, przekształciliśmy w centrum, które pomoże dostarczać niezbędne zaopatrzenie ukraińskim uchodźcom. Jest to największy tego typu obiekt pomocowy zbudowany przez Amazon. Jest połączony z szerszą infrastrukturą firmy, innowacyjnymi technologiami oraz globalną siecią logistyczną, aby jak najszybciej i jak najskuteczniej dostarczać niezbędne zaopatrzenie organizacjom działającym na miejscu.
Dzięki uruchomieniu ośrodka, sieć centrów logistycznych Amazon w całej Europie przygotowuje i dostarcza ponad cztery miliony artykułów pierwszej potrzeby, w tym materiały do budowy schronień, artykuły higieniczne, koce i odzież, przekazywane zarówno przez Amazon, jak i naszych klientów. Wychodząc od aktualnych potrzeb uchodźców, zespoły Amazon oceniają, co powinniśmy przekazać bezpośrednio i uzupełniają ewentualne braki. Następnie gromadzą produkty w jednym miejscu, pakują i wysyłają organizacjom charytatywnym, potrzebującym ich do prowadzenia działań ratujących życie. Klienci w Europie mogą przekazywać donacje na wsparcie tych działań za pośrednictwem specjalnych list zakupowych w naszych europejskich sklepach.
W miarę napływu niezbędnych produktów do naszej europejskiej sieci, zespół Usług Transportowych Amazon (ang. Amazon Transportation Services) przewozi je do punktu w Słowacji, gdzie wydzielono miejsce przeznaczone wyłącznie na działania pomocowe. Po dotarciu produktów do centrum w Słowacji, są one przekazywane uchodźcom we współpracy z organizacjami charytatywnymi, takimi jak Save The Children, Międzynarodową Federacją Towarzystw Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca (IFRC). Strategiczna lokalizacja słowackiego centrum pomocy humanitarnej znacznie przyspieszy transport materiałów pomocowych przez Polskę, Węgry, Słowację, Rumunię, Mołdawię i Czechy, aby szybko udzielać pomocy ukraińskim dzieciom i rodzinom w potrzebie.
Uruchomienie centrum w ciągu niespełna 10 dni było ogromnym wyzwaniem dla całego zespołu i z satysfakcją obserwujemy, jak artykuły pierwszej potrzeby przekazywane są już poszkodowanym. Jesteśmy wdzięczni naszym klientom za ich pomoc, a także naszym zespołom i partnerom za ich pracę oraz zaangażowanie przy wspieraniu uchodźców w tym trudnym czasie. Wiemy, że będzie to działanie o charakterze długofalowym.
8 marca
Aktualizacje dotyczące działalności Amazon w zakresie sprzedaży detalicznej, rozrywki i usług Amazon Web Services (AWS) w Rosji i na Białorusi
Ze względu na obecną sytuację w Rosji i w Ukrainie, podjęliśmy w tym regionie dodatkowe działania. Wstrzymaliśmy wysyłkę produktów detalicznych do klientów w Rosji i na Białorusi, nie będziemy przyjmować nowych klientów AWS ani partnerów handlowych z obu tych krajów. Użytkownikom w Rosji zawieszamy też dostęp do usługi Prime Video i przestajemy przyjmować zamówienia na grę New World, która jest jedyną grą wideo sprzedawaną przez nas bezpośrednio w Rosji.
Dla przypomnienia, w przeciwieństwie do innych amerykańskich dostawców technologii, AWS nie posiada w Rosji centrów danych, infrastruktury ani biur, a nasza polityka od dawna wyklucza współpracę z rosyjskim rządem.
Kontynuujemy współpracę z organizacjami pozarządowymi, by wspierać rozległe potrzeby humanitarne w regionie. Amazon przekazał na wsparcie poszkodowanych 5 milionów dolarów. Dalej zbieramy donacje od naszych pracowników i z radością informujemy, że 10 000 z nich już przekazało swoje środki. Dziesiątki tysięcy klientów z całego świata zrobiło to za pośrednictwem naszych stron internetowych, my zaś dbamy, by donacje trafiły do organizacji Save the Children i Czerwonego Krzyża działających na miejscu.
Wsparcie Amazon w Polsce dla Ukrainy
Amazon w Polsce intensywnie włącza się w lokalne działania pomocowe dla Ukrainy. Donacjami wspieramy polskie organizacje pozarządowe, oferujemy pomoc w transporcie i koordynujemy działania mające na celu przekazanie ukraińskim dzieciom laptopów oraz ukraińskojęzycznych książek.
- W Polsce zdecydowaliśmy się wesprzeć donacjami następujące polskie organizacje pozarządowe: Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej (PCMP), Fundację Ocalenie, Fundację „Ukraiński Dom – Nasz Wybór”, Fundację Edukacyjną „Perspektywy” oraz Fundację Gdańską.
- Zaoferowaliśmy pomoc w transporcie organizacjom pozarządowym i instytucjom rządowym w miastach takich jak Szczecin, Poznań, Wrocław, Katowice, Łódź, a także Warszawa i Kraków. Amazon zapłaci również partnerom transportowym za przewóz uchodźców oraz pomocy humanitarnej do i z punktów przyjmowania uchodźców. Współpracujemy z powołaną przez Pocztę Polską Fundacją „Pocztowy Dar” i będziemy przekazywać w celach pomocowych produkty Amazon z trzech naszych centrów: Katowice, Wrocław i Pawlikowice.
- W pierwszym tygodniu marca skoordynowaliśmy działania mające na celu przekazanie ukraińskim dzieciom laptopów oraz ukraińskojęzycznych książek, w naszych polskich centrach operacyjnych trwa zbiórka koców. Centrum operacyjne Amazon w Bielanach Wrocławskich drukuje również kolorowanki dla ukraińskich dzieci przekraczających granicę.
4 marca
Cybernetyczne wsparcie Amazon dla Ukrainy
Oprócz dostarczania pomocy humanitarnej i wsparcia dla organizacji pozarządowych (NGO) w celu niesienia pomocy osobom dotkniętym przemocą, Amazon Web Services (AWS) ściśle współpracuje z ukraińskimi klientami i partnerami, by zapewnić bezpieczeństwo ich aplikacji. Zespoły menedżerów ds. klientów, specjalistów ds. bezpieczeństwa, architektów rozwiązań i innych ekspertów technicznych pracują całodobowo, aby w tym krytycznym czasie wspierać klientów i partnerów. Pomagamy im stosować najlepsze praktyki w zakresie bezpieczeństwa poprzez przestrzeganie zasad Well-Architected Framework, by zapewnić ochronę systemów i danych. Poza tym, tworzymy i dostarczamy usługi techniczne oraz narzędzia klientom w Ukrainie, by pomóc im bezpiecznie migrować infrastrukturę lokalną do AWS i zabezpieczyć ją przed potencjalnym atakiem fizycznym lub wirtualnym.
Od kilku tygodni ściśle współpracujemy z ukraińskimi organizacjami informatycznymi w celu odpierania cyberataków oraz współdziałamy z organizacjami w Ukrainie i na świecie, aby w czasie rzeczywistym dzielić się istotnymi informacjami. W efekcie nasze zespoły zaobserwowały nowe rodzaje złośliwego oprogramowania oraz aktywność wielu monitorowanych przez nas podmiotów państwowych. W miarę nasilania się tej aktywności nasze zespoły i technologie wykrywały zagrożenia, poznawały wzorce i bezpośrednio udostępniały narzędzia naprawcze klientom. Jak zawsze, na podstawie gromadzonych danych, nasze zespoły nieustannie uczą się, jak nadal rozwijać ochronę naszej infrastruktury. Stosujemy model „podążania za słońcem” (ang. follow the sun), w którym nasze zespoły śledzą informacje o nowych zagrożeniach 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i są w stanie szybko na nie reagować. Nasze zespoły ds. bezpieczeństwa dzielą się informacjami wywiadowczymi z rządami i organizacjami informatycznymi, z którymi ściśle współpracujemy w Europie, Ameryce Północnej i na całym świecie, aby dostarczać właścicielom i operatorom infrastruktury krytycznej dodatkowe informacje umożliwiające ochronę ich obiektów.
Poza tym, że obserwujemy wzrost aktywności szkodliwych podmiotów państwowych, odnotowujemy również zwiększone tempo operacyjne innych tego typu podmiotów. Zaobserwowaliśmy kilka sytuacji, w których złośliwe oprogramowanie zostało wymierzone w organizacje charytatywne, pozarządowe i inne organizacje pomocowe w celu szerzenia dezorientacji i powodowania zakłóceń. W szczególnie rażących przypadkach celem złośliwego oprogramowania było zakłócenie dostaw medycznych, żywności i odzieży. Będziemy nadal intensywnie pracować na rzecz ochrony klientów i ściśle współpracować z organizacjami, które prowadzą niezwykle potrzebną działalność na rzecz pomocy osobom dotkniętym tym strasznym konfliktem.
Nasze zespoły ds. sektora publicznego ściśle współpracują z rządami, aby zrozumieć ich potrzeby w zakresie bezpieczeństwa i szybko reagować, udzielając wsparcia i wskazówek. W okresie poprzedzającym obecny konflikt konsultowaliśmy się z rządem Ukrainy, krajami Unii Europejskiej, Komisją Europejską, rządem Stanów Zjednoczonych, NATO i innymi organizacjami. AWS jest nadal zaangażowany w dostarczanie wiedzy i wsparcia w zakresie bezpieczeństwa, o czym wspomniał dyrektor generalny Amazon, Andy Jassy, w swoim przesłaniu na Twitterze skierowanym do mieszkańców Ukrainy.
W przeciwieństwie do innych amerykańskich dostawców technologii, AWS nie posiada w Rosji centrów danych, infrastruktury ani biur, a nasza polityka od dawna wyklucza współpracę z rosyjskim rządem. Do naszych największych klientów korzystających z AWS w Rosji należą firmy, których główne siedziby i zespoły programistów znajdują się poza tym krajem. AWS ma jasne warunki świadczenia usług, zgodnie z którymi, jeśli klient używa zasobów AWS do grożenia, podżegania, promowania lub aktywnego zachęcania do przemocy, terroryzmu lub wyrządzania innym poważnych szkód, nie może korzystać z naszych usług. Każdy klient, o którym wiemy, że dopuszcza się tego typu zachowań, będzie miał zawieszony dostęp do AWS.
W miarę rozwoju konfliktu, AWS i Amazon aktywnie pomagają i będą to robić w przyszłości, zarówno dla mieszkańców Ukrainy, jak i całego świata. Stale będziemy pracować nad wspieraniem działań pomocowych oraz udostępniać naszą wiedzę i usługi w zakresie bezpieczeństwa wszystkim, którzy tego potrzebują.
Na bieżąco będziemy informować o aktualizacjach i postępach w naszych działaniach.
28 lutego
Amazon współpracuje z organizacjami pozarządowymi i pracownikami celem szybkiego wsparcia mieszkańców Ukrainy
Podobnie jak wielu z Was na całym świecie, z ciężkim sercem, przerażeniem i troską obserwujemy to, co dzieje się w Ukrainie. Chociaż nie prowadzimy bezpośredniej działalności w Ukrainie, mamy pracowników i partnerów, którzy pochodzą z tego kraju lub są z nim głęboko związani.
W ciągu ostatnich kilku dni pracowaliśmy w Amazon nad tym, aby, jak najlepiej pomóc tym, którzy zostali dotknięci przemocą. Każdej firmie, która nie jest obecna na miejscu, trudno jest udzielić bezpośredniego wsparcia w strefie działań wojennych, dlatego przekazujemy 5 milionów dolarów organizacjom zapewniającym kluczowe wsparcie dla Ukrainy, włączając w to UNICEF, Biuro Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców (UNHCR), Światowy Program Żywnościowy, Czerwony Krzyż, Polską Akcję Humanitarną i Save the Children.
Również od naszych pracowników usłyszeliśmy, że chcą pomagać, dlatego wymienionym wyżej organizacjom przekażemy też kwotę odpowiadającą donacjom od naszego zespołu (do wysokości 5 milionów dolarów). Dla klientów, którzy chcą pomóc, dodajemy przyciski darowizn na naszych stronach głównych w USA, Wielkiej Brytanii, Polsce i Niemczech i rezygnujemy z pobierania opłat za przetwarzanie płatności.
Poza zapewnianiem wsparcia finansowego dla działań pomocowych w Ukrainie, staramy się też inaczej wspierać nasze zespoły oraz ukraińskich imigrantów. Przykładowo, pracownikom w Polsce daliśmy dodatkowy czas wolny na zadbanie o siebie i swoje rodziny, z obywatelami Ukrainy działamy nad przyspieszeniem procesu wydawania pracowniczych wiz imigracyjnych, jeżeli zmienili miejsce pobytu.
Powrót do normalności po wojnie potrwa wiele lat, a my będziemy kontynuować współpracę z organizacjami pozarządowymi, naszymi pracownikami i partnerami, aby wspierać działania pomocowe i poszkodowanych.