Chroń swoją markę
Celem programu Amazon Brand Registry jest ochrona właścicieli zarejestrowanych znaków towarowych przed działalnością nieuczciwej konkurencji. Każdy właściciel marki może dołączyć do prowadzonego przez Amazon rejestru marek. W ten sposób zyskuje dostęp do oferowanych przez firmę narzędzi służących ochronie marki i własności intelektualnej, a także umożliwiających efektywne zarządzanie nimi partnerom sprzedającym produkty na Amazon. Amazon Brand Registry to bezpłatna usługa, z której do tej pory skorzystało już ponad 500 tys. firm. Dzięki niej mogą one zgłaszać naruszenia swoich praw, a także dbać o prawdziwość informacji podawanych przy oferowanych przez nich produktach, umożliwiając klientom dokonanie bardziej świadomego zakupu.
„Robiąc zakupy na Amazon nasi klienci chcą mieć pewność, że produkt, który otrzymają będzie oryginalny, niezależnie od tego czy kupują go bezpośrednio od Amazon czy też od jednego z milionów sprzedawców zewnętrznych, oferujących towary na naszej stronie. Chcemy, aby nasze serwisy były bezpiecznymi miejscami do robienia zakupów. Z tego powodu wzmacniamy pozycję marek poprzez takie programy jak Brand Registry, który chroni marki, czy Project Zero, samoobsługowe narzędzie, które pozwala właścicielom praw autorskich na usuwanie podrobionych produktów bezpośrednio z naszych sklepów. Dokładnie badamy każde zgłoszenie dotyczące potencjalnych podróbek, i jeśli okaże się zasadne usuwamy przedmiot, trwale rozwiązujemy umowę ze sprzedawcą oraz podejmujemy działania prawne lub w stosownych przypadkach współpracujemy z organami ścigania"- mówi Mourad Taoufiki, Country Manager Amazon Polska.
Polityka Zero tolerancji dla podróbek
W celu wykrycia nieuczciwych sprzedawców i potencjalnych podróbek, Amazon inwestuje znaczące środki w zautomatyzowane systemy i uczenie maszynowe. Firma posiada doświadczony zespół złożony ze specjalistów w dziedzinie inżynierii oprogramowania, nauk stosowanych, zarządzania programami i zwalczania sprzedaży towarów nieoryginalnych, do którego zadań należy koordynowanie i stałe udoskonalanie programów do walki z handlem podróbkami. Systemy Amazon nieustannie analizują ogromne ilości danych dotyczące partnerów handlowych, towarów, marek i ofert właśnie pod kątem autentyczności oferowanych produktów i w razie potrzeby automatycznie blokują ich sprzedaż lub usuwają je z oferty. Warto zaznaczyć, że w przypadku 99,9% produktów oglądanych przez klientów Amazon ewentualne zgłoszenia co do braku autentyczności okazały się niepotwierdzone.
„Do końca 2020 r. w walkę z podróbkami zainwestowaliśmy ponad 700 milionów dolarów, a na straży autentyczności oferowanych przez nas produktów stoi aż 10 tys. pracowników. Co więcej, tylko w 2020 r. uniemożliwiliśmy otwarcie ponad 6 milionów nowych kont, wstrzymując możliwość zamieszczenia na naszej stronie jakąkolwiek oferty, a ponad 10 miliardów podejrzanych ofert udało nam się usunąć zanim pojawiły się w naszym serwisie” – mówi Mourad Taoufiki, Country Manager Amazon Polska.
Kluczowym elementem działań Amazon na tym polu jest Projekt Zero. Program umożliwia firmom wspieranie podejmowanych przez nas działań na rzecz całkowitego wyeliminowania handlu podróbkami. W tym celu program wykorzystuje stosowaną przez Amazon technologię uczenia maszynowego w połączeniu z posiadaną przez przedsiębiorców wiedzą o ich własności intelektualnej. Przy pomocy dostępnego w ramach Projektu Zero narzędzia do usuwania podróbek, każdy z ponad 18 tys. należących do programu sprzedawców może samodzielnie usunąć podrobiony produkt z naszego sklepu. Jednocześnie informacja o usunięciu produktu każdorazowo trafia do naszego zautomatyzowanego systemu zabezpieczeń, umożliwiając eliminowanie podobnych ofert w przyszłości.
By zarejestrować się w Amazon Brand Registry, odwiedź: https://brandregistry.amazon.pl/