Ciężko pracujemy i inwestujemy w to, aby wspierać was oraz wasze firmy. Od początku pandemii koszty operacyjne Amazon związane z COVID-19 wyniosły przeszło 10 miliardów dolarów. Zwiększyliśmy powierzchnię naszych centrów logistycznych i rozmiar sieci logistycznej o 50%, otwierając dziesiątki nowych punktów wysyłki i centrów logistycznych na całym świecie. Stworzyliśmy ponad 400 000 nowych miejsc pracy. Dodatkowo, przeznaczyliśmy 2,5 miliarda dolarów na bonusy dla naszych pracowników. Nie wychodzimy z podziwu, widząc jak znakomicie w ciągu minionego roku, setki tysięcy z was wykorzystały poczynione przez nas inwestycje. Korzyści z tego odnosimy wszyscy – wy, my, nasi klienci i społeczności. Podczas gdy wiele firm w 2020 roku obciążyło przedsiębiorców dodatkowymi opłatami czy wyższymi kosztami, my przejęliśmy na siebie koszty przekraczające 5 miliardów dolarów. Dodatkowo, kiedy w pierwszej połowie 2021 roku wszyscy będziemy próbować wrócić do normalności, zamierzamy zainwestować kolejne miliardy dolarów, aby udzielić dalszego wsparcia naszym sprzedawcom.
Dzisiaj, kiedy patrzymy w przyszłość w oczekiwaniu na szczepienia, inni dostawcy usług logistycznych już ogłosili swoje doroczne podwyżki opłat. W normalnym roku zrobilibyśmy to samo, ale to nie jest normalny rok. W związku z tym podjęliśmy decyzję, że doroczną podwyżkę opłaty logistycznej wprowadzimy dopiero od 1 czerwca 2021 roku. Na wiosnę przedstawimy więcej szczegółów odnośnie tej decyzji. Robimy to, bo chcemy zapewnić wam stabilność oraz wsparcie w tym trudnym okresie zimowym, w którym rozpoczną się szczepienia.
W okresie świątecznym skupiliśmy się na zapewnianiu klientom jak najszerszej oferty, jednocześnie stwarzając wam warunki do rozwoju. Dlatego też ograniczyliśmy zamówienia w ramach własnej sprzedaży detalicznej w UE, przeznaczając większość przestrzeni w naszych centrach logistycznych dla sprzedawców – dzięki temu wasze produkty będą stale dostępne w oczekiwaniu na zamówienia klientów. W chwili pisania tej wiadomości ponad 60% produktów w naszych centrach logistycznych na całym świecie pochodzi od sprzedawców.
W weekend Black Friday - Cyber Monday wartość zamówień sprzedawców przekroczyła na całym świecie 4,8 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o około 60% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Cieszy nas, że rozwijacie się szybciej niż nasza własna sprzedaż detaliczna. To, co jest dobre dla sprzedawców, jest również korzystne dla Amazon, naszych klientów i społeczności na całym świecie.
Wy i ponad 1,7 miliona małych oraz średnich przedsiębiorstw, obsługujących klientów Amazon w naszym serwisie, jeszcze nigdy nie byliście tak ważni dla naszych społeczności –chcemy wam podziękować za współpracę i wsparcie. Jesteśmy, jak nigdy dotąd, zaangażowani w pracę na rzecz waszego sukcesu i mamy nadzieję, że ta zima będzie bezpieczna dla was i waszych rodzin.
Dziękuję,
Jeff Wilke