Badanie Marka Godna Zaufania to inicjatywa, która powstała we współpracy wydawcy miesięcznika „My Company Polska” oraz Instytutu Badawczego Kantar Polska. W ankiecie online udział wzięło 1 110 respondentów, którzy w każdej z kategorii, w spontanicznym wyborze, wskazywali tylko jedną markę – tę, którą darzą największym zaufaniem. W badaniu wymieniono ponad 160 nazw brandów, ale to właśnie marka Amazon była najczęściej wymieniana w kategorii „E-commerce nowej generacji, czyli firmy, które potrafią podbić serca klientów w Internecie” i znalazła się w elitarnym gronie 25 zwycięzców wyróżnionych tytułem Marka Godna Zaufania 2023.

W sprzedaży internetowej zaufanie jest czynnikiem szczególnie niezbędnym do osiągnięcia sukcesu. Wzmacnianie tego zaufania to dla nas długofalowa inwestycja, w której działamy dwutorowo, odpowiadając na potrzeby klientów i partnerów biznesowych. Ważne jest dla nas, żeby oferować im wyjątkowe doświadczenia zakupowe, na które składa się przede wszystkim bezpieczeństwo transakcji oraz wysoka jakość produktów. Nie byłoby to możliwe bez zaangażowania ze strony tysięcy polskich MŚP sprzedających w sklepach Amazon
mówiła Aleksandra Borycka, Head of Marketplace Amazon.pl, odbierając nagrodę podczas uroczystej gali w Warszawie, która odbyła się 30 maja 2023 r.
Aleksandra Borycka_7573.JPG
fot. My Company

Nieustannie wzbogacamy ofertę produktową dla klientów i wspieramy przedsiębiorców w rozwijaniu biznesu w Polsce i zagranicą. Niezależnie od tego czy klient kupuje bezpośrednio od Amazon, czy od jednego z setek tysięcy partnerów, musi mieć pewość, że otrzyma autentyczny produkt. Według Raportu o ochronie marek 2022 zainwestowaliśmy już ponad 1,2 mld dolarów i zatrudniliśmy ponad 15 tys. osób, których zadaniem jest ochrona klientów, marek, naszych partnerów i całego serwisu przed nieautentycznymi produktami, oszustwami i innego rodzaju nadużyciami. Ponadto sprzedawcy mogą liczyć na dostęp do programów takich jak Brand Registry czy Project Zero.

Wiemy, że oprócz narzędzi, które chronią sprzedawców, przedsiębiorcy potrzebują dostępu do najnowszych technologii i wiedzy o tym, jak rozwijać biznes e-commerce. Dlatego oferujemy im bezpłatny internetowy program edukacyjny Amazon Small Business Accelerator [ASBA], a w nim dostęp do szkoleń online, porad ekspertów czy branżowych wydarzeń. Z kolei w ramach uruchomionego w kwietniu 2023 roku Europejskiego Akceleratora Ekspansji, Amazon ułatwia partnerom rozwój we wszystkich swoich 9 sklepach w Europie, w tym 8 w UE i Wielkiej Brytanii, dając jednocześnie klientom dostęp do milionów produktów.

Równie dużo zaangażowania, co w dbałość o satysfakcję klientów, wkładamy w budowanie zaufania i relacji ze sprzedawcami. Wierzymy, że przyznanie nam przez przedsiębiorców tytułu Marki Godnej Zaufania potwierdza, że przyjęliśmy właściwą strategię
dodaje Aleksandra Borycka.

Głównym celem realizowanego już po raz ósmy badania Marka Godna Zaufania, było poznanie opinii przedsiębiorców na temat najlepszych marek, produktów i usług skierowanych do biznesu oraz wskazanie tych, którym najbardziej ufają przedsiębiorcy. W badaniu wzięli udział czytelnicy i prenumeratorzy miesięcznika „My Company Polska”, uczestnicy szkoleń, konferencji, przedstawiciele kadry zarządzającej, specjaliści i właściciele firm.