Sprzedawcy zewnętrzni, z których wielu to mali i średni przedsiębiorcy (MŚP), odpowiadają za ponad 60 proc. całkowitej sprzedaży na Amazon. Ich rozwój na marketplace możliwy jest m.in. dzięki stałej rozbudowie infrastruktury i wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań. Easy Ship jest tego najnowszym przykładem.

Usługa poszerza gamę wariantów współpracy dostępnych dla sprzedawców na Amazon. Do istniejących opcji, tj. Realizacja przez Amazon (FBA) i Realizacja przez sprzedawcę (FBM), dołącza kolejny, nowoczesny model wspierający dostawy zamówień. Usługa Easy Ship umożliwia - w zaledwie trzech prostych krokach – zlecenie odbioru przesyłek spod wskazanego adresu, a wszystko w cenie 3,39 zł. To wygodne, elastyczne i konkurencyjne rozwiązanie, które pozwala przedsiębiorcom skoncentrować się na najważniejszym – rozwijaniu swojej działalności, nie martwiąc się o logistykę, oferując jednocześnie klientom szybką dostawę.
– Stale dążymy do tego, aby wspierać lokalnych przedsiębiorców w ich drodze do sukcesu na Amazon.pl. Naszym celem jest ułatwianie im codziennych operacji i optymalizowanie logistyki, która często stanowi dla nich wyzwanie. Właśnie dlatego wprowadzamy nową usługę Easy Ship. To kolejny krok w naszej misji wspierania polskich przedsiębiorców w rozwijaniu ich potencjału sprzedażowego – mówi Janina Rampp, Head of Marketplace Amazon.pl.
Najważniejsze korzyści Easy Ship dla sprzedawców to m.in.: stała opłata za usługę (3,39 zł + VAT za przesyłkę do 30 kg), ekspresowa dostawa InPost, możliwość śledzenia przesyłki w czasie rzeczywistym oraz ubezpieczenie - bez dodatkowych opłat - na wypadek zguby lub uszkodzenia paczki. Co więcej, usługę można łatwo włączyć i wyłączyć, decydując, które z wysyłek mają być zrealizowane w jej ramach. By z niej skorzystać wystarczy zarejestrować się w programie Amazon Easy Ship na stronie Seller Central, wydrukować odpowiednie etykiety wysyłkowe i przekazać gotowe paczki przewoźnikowi. Amazon zadba o resztę szczegółów, zapewniając sprawne i bezproblemowe dostarczenie produktów do klienta.
Easy Ship sprawił, że wysyłka jest bezproblemowa i opłacalna dla przedsiębiorców takich jak ja. Wysłałem przesyłkę za przystępną cenę 3,39 zł, wydrukowałem etykietę, dołączyłem ją do paczki, a InPost odebrał ją prosto spod moich drzwi. Klient otrzymał zamówienie już następnego dnia. Mogłem również liczyć na zespół wsparcia Amazon, który szybko odpowiadał na wszelkie pytania.
– Punktem wyjścia – zarówno dla nas, jak i dla sprzedawców – są zawsze potrzeby klienta, a szybka dostawa produktów pozostaje jednym z jego kluczowych oczekiwań. Wdrażane przez nas narzędzia pomagają na nie odpowiadać i jednocześnie pokazują sprzedawcom, że proces realizacji zamówień może być łatwy i płynny, co zachęca ich do spróbowania swoich sił na marketplace – dodaje Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, Country Leader Amazon.pl.
Po raz pierwszy w Europie
Easy Ship to sprawdzona usługa, która dostępna jest dla sprzedawców na Amazon w wielu krajach na świecie. Teraz ta wygodna opcja dostawy jest również dostępna po raz pierwszy w Europie - dla przedsiębiorców w Polsce i Holandii. Dla partnerów handlowych na Amazon.pl to kolejny benefit wspierający ich drogę do e-commerce’owego sukcesu. Nowi sprzedawcy mogą aktualnie skorzystać również ze specjalnej oferty w postaci zwolnienia z prowizji i opłaty abonamentowej przez pierwsze 6 miesięcy od startu sprzedaży. Dzięki niej zyskują dodatkową motywację do wypełnienia wirtualnych półek Amazon swoimi produktami, docierając jednocześnie do setek milionów klientów w całej Europie.
Więcej informacji o Amazon Easy Ship oraz specjalnej ofercie na start.