Od września 2023 r. – na mocy Aktu o rynkach cyfrowych – współpracujemy z naszymi klientami, sprzedawcami, zespołami wewnętrznymi i samą Komisją Europejską, aby mieć pewność, że nasza działalność jest zgodna z wymogami Digital Markets Act (DMA).
Zgody klienckie
W celu realizacji założeń Aktu o rynkach cyfrowych, wdrożyliśmy m.in monity, w których prosimy klientów o wyrażenie zgody na korzystanie z usług zakładających spersonalizowane doświadczenia zakupowe w naszym europejskim sklepie oraz innych usługach Amazon, takich jak: Prime Video i Audible. Prosimy również naszych klientów o zgodę na wykorzystanie ich danych osobowych, przekazanych w ramach dowolnej usługi Amazon lub innej firmy na okoliczność wyświetlania im spersonalizowanych reklam.
Więcej informacji znaleźć można na stronie Amazon.pl/Pomoc i Dział obsługi klienta, w zakładce Bezpieczeństwo i prywatność: Informacje o sposobie wykorzystywania danych osobowych w usługach Amazon.
Udostępnianie danych
Nasi klienci mogą za pomocą różnych narzędzi udostępniać swoje dane – wygenerowane podczas korzystania ze sklepu Amazon – zaufanej stronie trzeciej. Więcej szczegółów na temat praw do przekazywania danych można znaleźć na tej stronie. Wytyczne dla podmiotów zewnętrznych, dotyczące integracji z interfejsem API Portability, dostępne są tutaj.
Dostęp do danych użytkowników biznesowych
Sprzedawcy i ich upoważnieni zewnętrzni partnerzy mogą uzyskać dostęp do danych sprzedawcy Amazon (zwanych również danymi użytkownika biznesowego) za pośrednictwem Seller Central i SPI-API. Nasi klienci mogą również upoważnić sprzedawcę do dostępu do swoich danych, w tym tych dotyczących interakcji z produktami danego sprzedawcy. Więcej można przeczytać na naszych stronach: Selling Partner API i Seller Central.
Wyświetlanie ofert
Trzymamy się zobowiązań podjętych w 2022 r. wobec Komisji Europejskiej. Zapewniamy, że kryteria określające „Wyróżnioną ofertę” na naszej stronie produktu traktują sprzedawców zewnętrznych i własne oferty sprzedaży detalicznej Amazon na równi. Klienci mogą mieć pewność, że widzą najbardziej dopasowane do siebie produkty i najlepszą „Wyróżnioną ofertę”, jaką możemy im zapewnić.
Transparentność
Nasi partnerzy reklamowi otrzymują raporty cenowe spełniające wymogi Aktu o rynkach cyfrowych (DMA). Dzięki temu mogą oni niezależnie weryfikować efekty swoich kampanii w przeznaczonym do tego, bezpiecznym środowisku danych, znanym jako „clean room”. Więcej informacji na temat Aktu o rynkach cyfrowych w kontekście reklam w naszych serwisach (Amazon Ads) można znaleźć tutaj.
Doświadczenia zakupowe klientów Amazon
Przed wprowadzeniem nowych funkcji przeprowadziliśmy – wśród naszych wybranych klientów, partnerów sprzedażowych, reklamodawców i innych interesariuszy – badania dotyczące kluczowych wymagań Aktu o rynkach cyfrowych (DMA). Czekamy jeszcze na komentarze wszystkich zainteresowanych stron, co pomoże nam wprowadzać kolejne ulepszenia.
Nieustannie monitorujemy zgodność naszych reklam i działalności sklepu z Aktem o rynkach cyfrowych (DMA). Wdrożyliśmy również dodatkowe wytyczne i zarządziliśmy kontrole, by nasze nowe zasady i umowy były zgodne z DMA.
Więcej szczegółów można znaleźć w poniższych dokumentach:
· 2025 Compliance Report Annex 1
· 2025 Compliance Report Annex 2
· 2025 Profiling Report Annex 1