Amazon, od chwili powstania, skupia się na tworzeniu jak najlepszych doświadczeń zakupowych dla swoich klientów. Punktem wyjścia do tej proklienckiej misji były słowa, które w 1997 roku założyciel Amazon, Jeff Bezos napisał w swoim pierwszym liście do Akcjonariuszy: „Będziemy nieustannie koncentrować się na naszych klientach".
Dzisiaj, ponad ćwierć wieku później, jesteśmy nadal tak samo zorientowani na klienta jak w 1997 roku. Pracownicy Amazon, przy wsparciu szeregu zaawansowanych technologicznie narzędzi, dbają codziennie o jak najlepsze doświadczenia zakupowe klientów. Nie ustajemy w pracach nad nowymi rozwiązaniami, dzięki którym możemy realizować naszą nadrzędną ideę – klient jest zawsze na pierwszym miejscu. Współpracujemy z partnerami z sektora prywatnego i publicznego na całym świecie, by chronić i poprawiać doświadczenia konsumentów. Właśnie dlatego Amazon z dumą obchodzi Światowy Dzień Praw Konsumenta, który upamiętnia przemówienie prezydenta USA, Johna F. Kennedy'ego z 15 marca 1962 roku, wzywające do edukacji i ochrony konsumentów na całym świecie.
Poznaj trzy sposoby, dzięki którym Amazon nie tylko sprawia, że zakupy w sieci są bardziej bezpieczne, ale wykracza też poza ramy swojej bezpośredniej działalności, by udzielać się na rzecz konsumentów. Wszystko po to, by tworzyć innowacje dla lepszej przyszłości.
Dbamy o bezpieczeństwo naszych klientów
Nasi klienci mogą z pełnym zaufaniem robić zakupy na Amazon. Inwestujemy w zasoby, technologie, narzędzia i ludzi, aby zapewnić im bezpieczeństwo, począwszy od ścisłej weryfikacji sprzedawców i oferowanych przez nich produktów. Dlatego każdy produkt w naszym sklepie jest objęty gwarancją A do Z. Dotyczy to również zakupów dokonanych u sprzedawców zewnętrznych.
Edukujemy konsumentów na całym świecie
Amazon stara się aktywnie edukować konsumentów, nawet tych, którzy nie korzystają z naszych usług. Równie ważne jest dla nas wspieranie lokalnych społeczności, dlatego nawiązujemy i aktywnie współpracujemy z wieloma stowarzyszeniami oraz instytucjami ochrony konsumentów na całym świecie, by wspólnie edukować klientów w zakresie bezpiecznych zakupów w internecie. W 2022 roku uruchomiliśmy bezpłatnie globalne szkolenie z bezpieczeństwa cybernetycznego, a np. w Indiach uruchomiliśmy interaktywne gry uliczne, które pomagały konsumentom w zrozumieniu zasad dotyczących bezpieczeństwa zakupów online. Współpracujemy również z Better Business Bureau, aby uruchomić nowy BBB Scam Tracker, czyli bezpłatne narzędzie do zgłaszania oszustw i ostrzegania przed podobnymi praktykami.
Tworzymy czystszy świat dla naszych klientów
Amazon w pełni popiera tegoroczne motto międzynarodowej organizacji Consumers International, dedykowane Światowemu Dniu Praw Konsumenta: - „Wspierajmy konsumentów przechodząc na czystą energię". Wierzymy, że w związku z zachodzącymi zmianami klimatycznymi niezbędne jest natychmiastowe działanie. Dlatego jesteśmy współtwórcami i jednocześnie jako pierwsi podpisaliśmy Deklarację Klimatyczną, w ramach której zobowiązaliśmy się do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2040, czyli dekadę przed obietnicami złożonymi w ramach proklimatycznego Porozumienia Paryskiego. Aktywnie pracujemy nad ograniczeniem naszej emisyjności i już teraz cała nasza działalność zasilana jest w 85 proc. energią odnawialną. Jesteśmy na dobrej drodze do korzystania w 100 proc. z energii odnawialnej do 2025 roku. W 2022 roku ustanowiliśmy też nowy rekord ilości energii odnawialnej zakontraktowanej w ciągu roku przez jedną firmę . Zmniejszamy emisję dwutlenku węgla w naszej sieci transportowej, korzystając m.in. z pojazdów elektrycznych i wykorzystując paliwa alternatywne. Inwestujemy w działania mające na celu ochronę środowiska, ludzi i społeczności, którym służymy – zarówno teraz, jak i w przyszłości.
W Amazon koncentracja na potrzebach klienta zawsze będzie dla nas priorytetem. Będziemy nadal wdrażać i dostarczać innowacje, które poprawiają komfort i dobrostan naszych klientów na całym świecie.