Aby ułatwić klientom dostęp do najważniejszych informacji, wprowadzamy (początkowo na terenie USA) inteligentne przewodniki zakupowe – dostępne w naszej aplikacji (iOS i Android) oraz na stronie internetowej. Przewodniki obejmują ponad 100 kategorii produktów, które można znaleźć w sklepie Amazon: od telewizorów i dywanów, przez karmy dla psów i buty do biegania, aż po słuchawki oraz kremy nawilżające. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, nowe przewodniki zakupowe skracają czas potrzebny na analizę ofert. Pomagają w doborze produktów, ułatwiając i przyspieszając znalezienie tego właściwego.

Możemy z nich skorzystać w wielu sytuacjach – niezależnie od tego, czy szukamy namiotu na pierwszą górską wyprawę, zabawek dla dzieci z certyfikatem bezpieczeństwa czy produktów zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. Każdy przewodnik zawiera kluczowe informacje oraz opinie innych klientów, pomagając w podejmowaniu świadomych decyzji zakupowych. Cały proces staje się dzięki nim niezwykle prosty. W razie pytań, nasz inteligentny asystent zakupowy Rufus, szybko udzieli oczekiwanej pomocy.

Jak generatywna AI pomaga w rozwijaniu zakupowych przewodników?

Informacje, których potrzebujemy do podjęcia decyzji o zakupie różnią się w zależności od typu produktu i zmieniają się wraz z nowymi technologiami, funkcjami, trendami oraz opiniami klientów. Generatywna sztuczna inteligencja wspiera nas w bieżącym dostosowywaniu przewodników do szerokiej oferty Amazon. W tym celu korzystamy z dużych modeli językowych (LLM), które identyfikują najważniejsze cechy, zastosowania, funkcje i terminologię typową dla każdego rodzaju produktu, analizując dane z naszego katalogu. Dodatkowo, modele na bieżąco weryfikują, czy wszystkie informacje są aktualne, a następnie wykorzystują je do tworzenia opisów wraz z rekomendacjami produktów. Przewodniki opracowywane są w usłudze Amazon Bedrock, która oferuje dostęp do najnowszych narzędzi AI, pozwalając na efektywne tworzenie i rozwijanie aplikacji opartych na generatywnej sztucznej inteligencji.

Jak znaleźć inteligentny przewodnik zakupowy?

Przewodniki zakupowe automatycznie pojawiają się w sugestiach autouzupełniania podczas wyszukiwania produktów – wystarczy w nie kliknąć. Druga opcja to otworzenie zakładki „Kontynuuj zakupy” na stronie głównej Amazon, gdzie użytkownik zobaczy sugestie dostosowane do jego ostatnich wizyt w sklepie. Dodatkowo, najpopularniejsze przewodniki zakupowe znaleźć można na stronie Amazon.com/AIShoppingGuides.

W najbliższym czasie Amazon planuje rozszerzyć ich zakres o kolejne segmenty ofert. Liczymy, że w połączeniu z pozostałymi funkcjami wykorzystującymi sztuczną inteligencję, takimi jak Rufus, skróty recenzji, Fit Review Highlights, wyszukiwanie obrazem czy inteligentne opisy produktów, przewodniki zakupowe znacząco ułatwią proces odkrywania nowych produktów.